در واکنش به جنایت های آنها علیه ملت فلسطین؛

پارلمان عربی: شبه نظامیان شهرک نشین باید در لیست تروریستی قرار گیرند

پارلمان عربی: شبه نظامیان شهرک نشین باید در لیست تروریستی قرار گیرند
چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 10:24

پارلمان کشورهای عربی از جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل خواست تا شبه نظامیان شهرک نشین صهیونیست را در لیست های تروریستی قرار دهند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه النشره لبنان، پارلمان کشورهای عربی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل خواست تا اقدام فوری برای توقف حملات مکرر و مستمر شهرک‌نشینان صهیونیست که تحت حمایت کابینه راست افراطی علیه مردم فلسطین و اموال آن‌ها انجام می‌شود، انجام دهند و برای جنایتکاران اشد مجازات در نظر بگیرند و شبه نظامیان شهرک‌نشین صهیونیست را در لیست‌های تروریستی قرار دهند.

پارلمان عرب شدیدا" وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری به ویژه اعمال خشونت‌آمیز شبه نظامیان شهرک‌نشین صهونیست علیه مردم فلسطین در شهر الحواره در جنوب نابلس و دیگر شهرهای کرانه باختری را محکوم کرد.

پارلمان عربی در این بیانیه تاکید کرد که اعمال تروریستی شهرک نشینان صهیونیست علیه شهروندان بی‌دفاع فلسطینی به روشی نظام‌مند تبدیل شده است و ناتوانی در بازدارندگی و پاسخگو کردن آن‌ها، به این شهرک نشینان فرصت داده است تا به جنایات و حملات خود از جمله تیراندازی و آتش زدن خانه‌ها و خودروها و اخراج کشاورزان از اراضی خود و ارتکاب جنایت قتل علیه مردم فلسطین ادامه دهند.

جامعه جهانی در ذهن خود صحنه‌هایی از سوزاندن خانواده «الدوابشه» و «ابوخضیر» و مسجد الاقصی و قتل عام مسجد ابراهیمی و سایر قتل عام‌های فجیع علیه مردم فلسطین را به یاد دارد.

شهرک نشینان صهیونیست روز یکشنبه با حمایت نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف نابلس یورش بردند و با فلسطینیان درگیر شدند. شهرک نشینان صهیونیست همچنین به ده‌ها خودروی متعلق به فلسطینیان آسیب رسانده و تعدادی از منازل مسکونی متعلق به فلسطینیان را به آتش کشیدند که در پی این یورش وحشیانه یک فلسطینی شهید و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

این جنایات پس از آن رخ داد که طی یک عملیات مقاومتی علیه شهرک نشینان صهیونیست در مرکز شهرک «حواره» واقع در جنوب نابلس دو صهیونیست کشته شدند. این اقدام در واکنش به تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی در نابلس که به شهادت ۱۱ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰۲ تن دیگر منجر شد، صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها