بررسی تشدید بحران داخلی در رژیم صهیونیستی

بررسی تشدید بحران داخلی در رژیم صهیونیستی
شنبه 13 اسفند 1401 - 19:27

کارشناسان و ناظران بر این عقیده اند که بحران های رژیم صهیونیستی پس از آن شدت گرفت که این رژیم عنصر مصادره کردن بحران های داخلی از طریق راه اندازی جنگ و تجاوز به خارج را از دست داد.

العالم ـ نظرکده

کارشناسان سیاسی معتقدند رژیم اشغالگر مجموعه ای از باندهای ناهمگون با ملیت های مختلف و اهداف سیاسی متفاوت است که بر طرح نژادپرستانه و اشغالگرانه فلسطین توافق نظر دارند.

فعالان رسانه ای با نامیدن "نژادپرستان" در رژیم صهیونیستی به "دینداران" مخالفت می کنند و تاکید دارند که طرف های دینی در این رژیم از صدها سال پیش ارزش های دینی خود را کنار گذاشتند و فقط اعتقادات افراطی و نژادپرستانه خود را حفظ کرده اند.

کارشناسان سیاسی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی تا زمانی که تمام طرف ها به اهداف خود می رسیدند، منسجم و قوی باقی ماند اما با شکست های متوالی این رژیم، بحران های داخلی واقعی آن نمایان شد. رژیم صهیونیستی پیش از این با راه اندازی جنگ هایی در مناطق مختلف بحران های داخلی خود را مصادره می کرد اما با فقدان این عنصر، بحران های داخلی شدت گرفت. الان این رژیم خواسته ها و آرزوهای عناصر تشکیل دهنده آن را برآورده نمی کند. رژیم صهیونیستی از یک سو با یک بحران داخلی روبروست و از سوی دیگر با فلسطینی ها نیز دچار بحران و درگیری است.

ناظران سیاسی تاکید کردند که رژیم صهیونستی پیش از این از لحاظ نیروی هوایی برتری داشت و برای مصادره کردن بحران های خود به بمباران کشورهای عربی می پرداخت. اما پس از آنکه حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی را از جنوب این کشور به بیرون راند، بحرانهای رژیم صهیونیستی به داخل منتقل شد.

ناظران خاطرنشان کردند که رژیم صهیونیستی اینک در شرایطی قرار دارد که همه تجاوزات آن با پاسخ قوی روبروست. هواپیماهای این رژیم با ضدهوایی هدف گرفته می شوند. تاسیسات هسته ای دیمونا در النقب و دیگر تاسیسات حیاتی این رژیم در معرض خطر حملات موشکی قرار دارند.

کارشناسان تصریح کردند که رژیم صهیونیستی اخیرا با مهاجرت معکوس روبرو شده است. روزنامه اسرائیلی هآرتص می نویسد که دو یا سه ماه پس از عملیات سیف القدس در سال 2021 ، یک ونیم میلیون اسرائیلی از این رژیم مهاجرت کردند. نظر سنجی ها نشان می دهد که 60 درصد از اسرائیلی ها به مهاجرت تمایل دارند. رژیم صهیونیستی برنامه های خود برای جذب یهودیان از خارج اسرائیل را به دلیل ناامنی و مشکلات اقتصادی متوقف کرده است.

ناظران مسائل رژیم صهیونیستی بعید می دانند که "اسرائیل" به منظور مصادره کردن بحران های خود وارد جنگهای بزرگ شود. این امر یک دیوانگی به حساب خواهد آمد و نتانیاهو مرتکب آن نخواهد شد. اگر نتانیاهو تصمیم بگیرد با ایران وارد جنگ شود، اسرائیل و نیز کشورهای سازشکار برای چنین جنگی آمادگی ندارند. جو بایدن رییس جمهور آمریکا نیز نمی خواهد با ایران وارد یک چالش نظامی شود.

پربیننده ترین خبرها