تونس وارد مرحله حساسی شد/ تظاهرکنندگان مقامات کشور را به چالش کشیدند

يکشنبه 14 اسفند 1401 - 22:17

هوادران جبهه نجات ملی تونس به رغم تصمیم مقامات کشور برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات، اقدام به راهپیمایی گسترده در پایتخت کردند.

العالمتونس

تظاهرکنندگان به رغم هشدار های نیروهای امنیتی از میدان الجمهوری به سمت خیابان الحبیب بورقیبه حرکت کردند. آنها خواستار آزادی بازداشت شدگانی شدند که اخیرا به اتهام توطئه علیه امنیت ملی بازداشت شده بودند.

ریاض الشعیبی مشاور سیاسی رئیس جنبش النهضه به خبرنگار العالم گفت: ما این راهپیمایی را به رغم ممنوعیت اعلام شده از سوی حکومت، برای درخواست آزادی زندانیان سیاسی برگزار کردیم و هر چهارشنبه نیز آن را برگزار خواهیم کرد.

عبداللطیف المکی دبیرکل حزب کار نیز در گفتگو با خبرنگار العالم تاکید کرد: مولفه های محاکمه عادلانه به خاطر مداخله دولت در امور قوه قضائیه از بین رفته است تا جایی که قیس سعید گفته هر شخصی بخواهد زندانیان سیاسی که به اصطلاح علیه امنیت کشور توطئه کرده اند را تبرئه کند خودش شریک جرم آنها محسوب می شود.

سعید الزواری تحلیلگر سیاسی به خبرنگار العالم گفت: وحدت مخالفان دولت باعث شده محبوبیت سعید کاهش یابد که مشارکت ضعیف مردمی در انتخابات مجلس بهترین دلیل بر این مدعاست.

هواداران جبهه نجات ملی خواستار کناره گیری قیس سعید شدند و بر ضرورت آزادی حدودا 20 نفر از معارضانی که طی هفته های اخیر بازداشت شدند، تاکید کردند. همچنین در این تظاهرات اعلام شد که هر هفته جبهه نجات و برخی شخصیت های سیاسی و شماری از نهادهای حقوق بشری به منظور اعلام همبستگی با بازداشت شدگان، تظاهرات اعتراضی برگزار خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها