گسترش دامنه تظاهرات در فلسطین اشغالی؛

فعالان مجازی: رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی است

فعالان مجازی: رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی است
دوشنبه 15 اسفند 1401 - 13:42

فلسطین اشغالی برای نهمین هفته متوالی شاهد تظاهرات صدها هزار نفری علیه طرح کابینه بنیامین نتانیاهو برای بازنگری در سیستم قضایی رژیم صهیونیستی بود.

العالم- فلسطین اشغالی

تظاهرات شنبه‌ اخیر در تل‌آویو و سایر شهرها در فلسطین اشغالی در آغاز به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد. با این حال، تصاویر ویدئویی که پلیس بعدا منتشر کرد، نشان می‌دهد که معترضان به شکستن موانع در تل‌آویو و روشن کردن آتش برای بستن خیابان مبادرت کردند. در این تظاهرات پلیس از ماشین‌های آب پاش استفاده کرد.

از آغاز ماه ژانویه سال جاری هر روز شنبه معترضان به طرح بازنگری در سیستم قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو به خیابان می‌آیند و دست به تظاهرات می‌زنند. سازمان‌دهندگان این اعتراضات بنیامین نتانیاهو را به تضعیف نهادهای دموکراتیک این رژیم متهم کردند.

بنی گانتز، وزیر امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی نسبت به کشته و زخمی شدن معترضان در جریان تیراندازی پلیس ابراز نگرانی کرده است. ایتمار بن گویر، وزیر تندروی امنیت داخلی نیز اعتراضات تظاهرات‌کنندگان را محکوم کرده و گفته است آنها آشوب‌طلبانی هستند که درصدد به آتش کشیدن دولت تل‌آویو هستند.

به دنبال اعتراضات و راهپیمایی های دیروز، هشتگ‌های #“بهار صهیونیستی و #“اسرائیل می‌سوزد در توییتر ترند شدند، فعالان مجازی می‌گویند که رژیم اسرائیل در آستانه جنگ داخلی است.

حساب کاربری موسوم به “عمانیون ضد التطبیع“ در توییتر نوشته است: از تظاهرات‌کنندگان صهیونیست می‌خواهیم اهداف بزرگ‌تر را آتش بزنند نه خودروها و لاستیک‌ها را؛ و از پلیس می‌خواهیم به تماشای آنها اکتفا نکنند و به سمت آنها گلوله جنگی و نه گلوله پلاستیکی شلیک کنند.

حساب کاربری موسوم به المستشار قاسم حدرج نیز نوشته است: ۲۰۰ هزار تظاهرات‌کننده در تل‌آویو، ۳۰ هزار در حیفا، ۱۲ هزار در هرتزلیا، ۴ هزار در اسدود، و ده‌ها هزار نفر در ۹۵ منطقه دیگر.

شبکه‌های تلویزیونی اقدام به تحریک آنها نمی‌کنند زیرا آنها مشغول تحریف و جعل اخبار سوریه هستند و تروریست‌ها( در سوریه) را تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز توصیف می‌کنند. چرا این تلویزیون‌ها امروز به بهار عبری توجه نمی‌کنند!

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها