37 خلبان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از اطاعت نظامی امتناع کردند

37 خلبان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از اطاعت نظامی امتناع کردند
دوشنبه 15 اسفند 1401 - 11:34

ده ها خلبان رژیم صهیونیستی از شرکت در دوره آموزش نظامی امتناع کردند. یک مقام مسئول این رژیم در این باره گفت: «خطر بسیار جدی است!»

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش استپ نیوز، یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، در اظهاراتی به رسانه‌های صهیونیستی، گفت: 37 خلبان ذخیره نیروی هوایی از انجام وظیفه خود و شرکت در یک دوره آموزشی که برای چهارشنبه آینده برنامه‌ریزی شده بود، خودداری کردند. آنها این اقدام را در راستای اعتراض به برنامه ریزی برای تغییر سیستم قضایی، به عنوان یک کار خطرناک و تنش آفرین انجام دادند.

متان کاهانه، عضو کنست، که پیش از این سمت فرماندهی اسکادران جنگنده‌های F-16 را برعهده داشت، از خلبانان خواست از اطاعت نظامی خودداری کنند و خطاب به آنها گفت: «مسئولیت حفظ امنیت بر عهده شماست.»

او در یک مصاحبه رادیویی هشدار داد که اسرائیل در آستانه یک بحران قانون اساسی است.

از سوی دیگر، گادی آیزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش و نماینده کنست گفت: «ارتش اسرائیل تنها ارگانی است که وظیفه آن تضمین موجودیت اسرائیل است و بدون ارتش، این رژیم تاکنون وجود نداشت. »

رژیم اشغالگر صهیونیستی از درون در حال فرسایش است و رویدادهایی این چنین از جمله امتناع خلبان ها از شرکت در دوره آموزشی و بروز اعتراضات در ارتش صهیونیستی، با کاهش آمادگی این رژیم برای مقابله با تنش های پیشرو، آن را برای هرگونه رویارویی با مشکلات، دچار بحران کرده است.

رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن کابینه جدید و افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو، و مطرح شدن طرح اصلاحات قضایی صحنه اعتراضات است. روز گذشته ده‌ها هزار اسرائیلی در نهمین هفته پیاپی، علیه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان طرح کابینه در زمینه اصلاحات قضایی و محدود کردن اختیارات دادگاه عالی را محکوم کردند؛ شرکت کنندگان در تظاهرات همچنین کابینه نتانیاهو را مسئول بحرانی شدن شرایط امنیتی در کرانه باختری و اختلافات شدید در میان گروه‌های مختلف رژیم دانستند.

پربیننده ترین خبرها