انصارالله: تحرکات آمریکا در یمن، تجاوز آشکار به حاکمیت کشور است

انصارالله: تحرکات آمریکا در یمن، تجاوز آشکار به حاکمیت کشور است
دوشنبه 15 اسفند 1401 - 21:28

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که تحرکات آمریکا در دو استان حضرموت و المهره، تجاوز خطرناک و آشکار به حاکمیت یمن است.

العالم - یمن

به گزارش شبکه المسیره، انصارالله یمن روز دوشنبه در بیانیه ای افزود: این تحرکات در راستای تجاوز هشت ساله به ملت یمن است.

انصارالله اضافه کرد: تحرکات آمریکا در این کشور در چارچوب خیانتی جدید از سوی مزدوران برای فروش و یا اجاره دادن سواحل و جزایر یمنی به اشغالگران بشمار می رود.

در بیانیه دفترسیاسی انصارالله آمده است: بار دیگر مخالفت خود را با تحرکات متجاوزانه و خصمانه آمریکا در المهره اعلام و این تحرکات را محکوم می کنیم و نسبت به پیامدهای آن هشدار می دهیم.

ما حکومت مزدوران را مسئول هرگونه خیانت یا نقض حاکمیت ملی یمن می دانیم و مخالفت خود را با هر تحرک و فعالیت خارجی در خاک یمن اعلام و تاکید می کنیم ملت حق دارد با تمام شیوه های ممکن با آن مقابله کند.

انصارالله یمن در این بیانیه برایستادگی در کنار شهروندان آزاده و شریف مناطق جنوبی و شرقی کشور تاکید کرد و از آن ها خواست هوشیار و آگاه باشند.

دراین بیانیه آمده است:از همه اقشار می خواهیم که در هر سطحی برای به شکست کشاندن توطئه هایی که یکپارچگی، اتحاد، حاکمیت و استقلال کشور را هدف قرار داده است تلاش کنند.

«استفان فاگن» سفیر آمریکا نزد دولت مستعفی و فراری یمن روز جمعه همراه با «برد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور و تعدادی از نظامیان دیگر وارد استان المهره شدند و با «محمد علی یاسر» استاندار منصوب از سوی ائتلاف متجاوز در المهره جلسه‌ای برگزار کردند.

منابع خبری با اشاره به عکس‌های نصب شده در محل برگزاری این جلسه (تصاویر «بن سلمان» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان) تاکید کردند که این تصاویر نشان دهنده اشغال مستقیم یک استان یمن توسط دولت عربستان است.

به گفته منابع آگاه، سفر اخیر هیات آمریکایی به المهره، با ادعای مبارزه با قاچاق اسلحه و مواد مخدر به این استان انجام شده است.

این منابع، این اقدام هیات آمریکایی را در راستای پنهان کردن نقشه‌های مخفی دولت آمریکا در شرق یمن ارزیابی کردند که به منظور تقویت حضور نظامی خود در این منطقه استراتژیک است.

در همین حال، مردم استان المهره نیز مخالفت خود را با هرگونه حضور خارجی‌ها در این استان و همچنین انجام معاملات مشکوک دولت مزدور وابسته به عربستان با اشغالگران و متجاوزان و غارت ثروت مردم یمن و فروش و واگذاری بنادر یمن به خارجی‌ها اعلام کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها