بغداد میزبان نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع

سه شنبه 16 اسفند 1401 - 11:49

شرکت های بین المللی و منطقه ای از 17 کشور جهان به منظور انتقال تجربیات و توانمندی های نظامی برای ایجاد زرادخانه نظامی جدید در نمایشگاه امنیت و دفاع بغداد شرکت کرده اند؛ ایران نیز مهمترین تولیدات و دستاوردهای دفاعی جدید خود در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.

العالم - ایران

78 شرکت از 17 کشور تجربیات و تکنولوژی های خود در زمینه صنایع نظامی و متوسط و سنگین و جنگنده ها و تانک ها و تکنولوژی ارتباطات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.

وزارت دفاع ایران هم در چارچوب کمک به ایجاد توانمندی ها و صنایع نظامی عراق تولیدات خود را در زمینه تکنولوژی هوشمند، پهپاد، موشک های نقطه زن "آذرخش"، "الماس"، "قائم" و "فدک" و بالگرد و سامانه های ارتباطی پیشرفته خود را به نمایش گذاشته است.

در حاشیه این نمایشگاه، "حمزه قلندری"، معاون وزیر دفاع ایران و رئیس غرفه ایران در این نمایشگاه با وزیر دفاع عراق دیدار کرد؛ در این دیدار دو طرف درباره توسعه روابط بین دو کشور گفتگو کردند.

قلندری به خبرنگار العالم گفت: "پیام ما در این نمایشگاه این است که ما همانطور که قبلا توانستیم با همکاری، داعش را ریشه کن کنیم امروز نیز با همکاری دانشمندان دو کشور دست در دست هم آثار جدیدی را خلق یم کنیم و روزگار جدیدی را در زمینه صنایع دفاعی آغاز می کنیم".

در کنار ایران، چین، آمریکا و چند کشور دیگر هم در این نمایشگاه حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها