حمله به فرودگاه حلب؛ حمله به مسیر اصلی کمک های بشردوستانه

حمله به فرودگاه حلب؛ حمله به مسیر اصلی کمک های بشردوستانه
سه شنبه 16 اسفند 1401 - 20:45

خبر: رژیم نژادپرست صهیونیستی با تهاجم هوایی غیرانسانی، فرودگاه بین‌المللی حلب را از سمت دریای مدیترانه در غرب لاذقیه هدف قرار داد، تهاجمی که ضمن وارد آوردن خسارت مادی به این فرودگاه آن را از سرویس خارج کرد.

تحلیل:

ـ کاملا واضح است که تهاجم نژادپرستانه اسرائیل از فراز دریای مدیترانه به سمت شهر حلب آغاز شد و فرودگاه آن به ویژه باند فرودگاه را هدف قرار داد تا از رسیدن هر گونه هواپیمای امدادی بشردوستانه به آن جلوگیری شود. این در حالی است که کمک های بشردوستانه چندین کشور به سوریه، از طریق فرودگاه حلب صورت می گرفت، شهری که بر اثر زلزله شدید اخیر در سوریه و ترکیه، متحمل خسارات جانی و مالی زیادی شد.

ـ این تجاوز اسرائیل در حالی صورت می گیرد که شهروندان سوری آسیب دیده در حلب شرایط سختی را پشت سر می گذارند و با این حال رژیم صهیونیستی درست به فرودگاهی آسیب می رساند که مسیر اصلی رسیدن کمک های بین المللی به آنهاست و این نمونه بارز عمق جنایت سیستماتیک صهیونیست ها علیه بشریت است.

ـ علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی روز دوشنبه در تماس تلفنی با گیر پدرسن، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه، بر لزوم تسهیل ارسال کمک به مردم سوریه پس از زلزله اخیر و پرهیز از سیاسی کاری در این زمینه به ویژه پس از عواقب دردناک انسانی و خسارات مادی عظیم ناشی از زلزله، سخن گفت.

ـ با این حال 24 ساعت از تماس تلفنی خاجی و پدرسن نگذشته بود که تهاجم نژادپرستانه اسرائیل به فرودگاه حلب "اختصاص یافته برای دریافت کمک های بشردوستانه" صورت گرفت و یک منبع در این فرودگاه بین المللی به "اسپوتنیک" گفت یکی از موشک‌ها از سپر ضدهوایی گریخت و باند فرودگاه را هدف قرار داد که به این معنی است که اشغالگران برای ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم زلزله‌زده در سوریه، از هر اقدام شرورانه و رذیلانه فروگزار نمی کنند.

ـ علاوه بر این تجاوز اسرائیل همزمان با تلاش سازمان‌های تروریستی برای تهیه نمایش‌های ساختگی مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه و تلاش برای مطرح کردن دوباره پرونده شیمیایی و سرمایه‌گذاری در آن برای اهداف سیاسی با متهم کردن دولت سوریه است.

ـ ایران حمله تجاوزکارانه و غیرانسانی رژیم آپارتاید صهیونیستی را به فرودگاه بین‌المللی حلب در سوریه به شدت محکوم کرد و از نهادهای مسئول بین‌المللی خواست تا اقدامات فوری و مؤثر برای توقف جنایات این رژیم انجام دهند.

ـ اما متأسفانه برخی کشورهای غربی و سازمان های حقوق بشری در برابر ادامه حملات وحشیانه و غیرانسانی رژیم جنایتکار صهیونیستی به سوریه سکوت اختیار کرده اند و این سکوت بیانگر تشویق این رژیم متجاوز است که اقدامات آن ناقض حقوق، قوانین و مقررات بین المللی است.

ـ کشورهای غربی در همین حال به حمایت های خود از گروه های تروریستی که با "کلاه سفیدها" به منظور آماده سازی نمایش ساختگی استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه در حال هماهنگی و همکاری هستند، ادامه می دهند. اخباری منتشر شده است که گروه تروریستی موسوم به «هیئت تحریر الشام» با هماهنگی با کلاه سفیدها، بشکه های پلاستیکی حاوی ماده کلر بین دو انبار در حومه ادلب جا به جا کرده است.

ـ بسام صباغ، نماینده سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد هیئت تحریر الشام (جبهه النصره) قصد دارد با کمک گروه موسوم به «کلاه سفید‌ها» حمله شیمیایی انجام دهد. وی با هشدار درباره چشم پوشی از این جنایت‌های تروریستی افزود: پیامد‌های این حملات محدود به سوریه نخواهد بود. هدف از نمایش حمله شیمیایی، متهم کردن دولت سوریه در این باره است.

ـ صباغ افزود: اطلاعات نشان می‌دهد هیئت تحریر الشام چند بشکه حاوی ماده کلر را بین انبارهایش در استان ادلب منتقل کرده است. ادامه چشم پوشی عمدی بعضی کشور‌ها از تهدید خطرناک دستیابی این گروه‌های تروریستی به تسلیحات کشتار جمعی خطرات جدی برای همه کشور‌های عضو ایجاد می‌کند.

ـ آیا بین حاکمان دولت های استکباری کسی نیست که پند بگیرد و معیارهای شیطانی دوگانه و منافقانه را در برخورد با موضوعات انسانی کنار بگذارد؟

پربیننده ترین خبرها