سرکوب راهپیمایی فلسطینیان در نابلس توسط نظامیان صهیونیست

سرکوب راهپیمایی فلسطینیان در نابلس توسط نظامیان صهیونیست
جمعه 19 اسفند 1401 - 16:56

در جریان سرکوب راهپیمایی هفتگی فلسطینی ها در "بیت دجن" در شرق نابلس واقع در کرانه باختری رود اردن ، عده ای از شهروندان فلسطینی با شلیک گلوله مشقی زخمی و ده‌ها تن به خاطر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

العالم- فلسطین

به گزارش العالم به نقل از فلسطین الیوم، نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیست، امروز (جمعه) راهپیمایی فلسطینیان در "بیت دجن" در شرق نابلس را که هر هفته در مخالفت با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، سرکوب کردند.

به گفته منابع محلی فلسطینی، نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی ها ، گلوله وگاز اشک‌آور شلیک کردند که در نتیجه، عده ای زخمی و عده ای دیگر دچار حالت خفگی شدند.

جمعیت هلال احمر در نابلس تصریح کرد که در جریان سرکوب این راهپیمایی، ۱۲ شهروند فلسطین دچار خفگی شدند.

از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست، ظهر امروز اطراف به چادر تحصن در شهرک "سلوان" در جنوب مسجدالاقصی یورش بردند. به گفته منابع محلی، ده‌ها شهروند در این چادر حال اقامه نماز جمعه بودند تا از فلسطینیان ساکن شهرک "البستان" و "وادی قدوم" که خانه‌های‌شان در معرض تخریب از سوی صهیونیست‌ها هستند، اعلام حمایت کنند.

از سوی دیگر، نیروهای اشغالگر امروز با ایجاد یک ایست نظامی در ورودی خیابان "الشلاله" در مرکز الخلیل، مدارک شناسایی شهروندان و خودروهای آنها را تفتیش می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر تدابیر نظامی را در شهرک قدیمی این شهر و اطراف مسجد ابراهیمی تشدید کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها