تشدید بحران بی‌بی‌سی همزمان با حمایت بازیکنان و ستاره‌ها از لینیکر

تشدید بحران بی‌بی‌سی همزمان با حمایت بازیکنان و ستاره‌ها از لینیکر
شنبه 20 اسفند 1401 - 17:38

شبکه بی‌بی‌سی در انگلستان با اتهامات سوگیری سیاسی و سرکوب آزادی بیان مواجه شده است.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، بی‌بی‌سی روز شنبه در پی تعلیق گری لینهکر، فوتبالیست سابق و مجری برنامه‌های ورزشی به دلیل انتقاد از سیاست جدید پناهندگی دولت انگلستان با بحران فزاینده‌ای مواجه شد.
همزمان با حمایت تعداد فزاینده‌ای از بازیکنان و مجریان از لینیکر، بی‌بی‌سی با اتهامات سوگیری سیاسی و سرکوب آزادی بیان مواجه شد.
مجریان برنامه «فوتبال فوکوس» بی‌بی‌سی گفتند برای همبستگی با لینیکر که از میزبانی برنامه «مسابقه روز» به دلیل پستی در توییتر تعلیق شده بود در این برنامه حضور نخواهند داشت. لینیکر در متن خود، زبان قانون‌گذاران درباره مهاجران را با زبانی که در زمان هیتلرِ آلمان نازی از آن استفاده می‌شد مقایسه کرد.
می‌کرد. بی‌بی‌سی نیز روز شنبه این برنامه را از جدول پخش خود خارج کرد و به جای آن به پخش یک برنامه غیرفوتبالی پرداخت.
همچنین پس از آنکه تعدادی از همکاران لینیکر اعلام کردند بدون او در برنامه حضور نخواهند داشت، بی‌بی‌سی گفت برنامه «مسابقه روز،» شنبه بدون مجریان یا کارشناسان پخش خواهد شد.
بی‌بی‌سی افزود: هیچ مصاحبه ای با بازیکنان پس از مسابقه نیز انجام نخواهد شد.» انجمن فوتبالیست های حرفه ای گفت برخی از بازیکنان می خواستند این برنامه را به عنوان یک حرکت حمایتی تحریم کنند و در نتیجه «از بازیکنانی که در مسابقات امروز شرکت می کنند خواسته می‌شود در مصاحبه برنامه مشارکت نکنند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها