بیستمین سالگرد تأسیس شبکه؛

روایت خبرنگار العالم از آغاز مقاومت ضدآمریکایی مردم عراق از محل سرنگونی مجسمه صدام

يکشنبه 21 اسفند 1401 - 23:20

مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد خاطرات خود را از روزهای راه اندازی این شبکه پس از سرنگونی مجسمه صدام در جریان حمله آمریکا بازگو کرد.

العالم – ایران

نوید بهروز طی ارتباط تصویری با ویژه برنامه بیستمین سالگرد تأسیس شبکه العالم از میدان فردوس بغداد که شاهد سقوط مجسمه صدام بود، خاطرنشان کرد: زمانی که نیروهای آمریکایی در 9 آوریل به این میدان رسیدند، یک سرباز آمریکایی از مجسمه بالا رفت تا آن را سرنگون کند و پرچم آمریکا را بر روی آن قرار داد. همان زمان بود که مقاومت مردم عراق در برابر اشغال آغاز شد.

خبرنگار العالم افزود: عراقی ها اجازه ندادند پرچم آمریکا بر روی مجسمه صدام نصب شود، یک شهروند عراقی از مجسمه بالا رفت و پرچم عراق را بر روی آن قرار داد و سپس مجسمه را سرنگون کردند و این آغاز مقاومت ضد آمریکایی مردم بود.

نوید بهروز گفت: شبکه العالم این رویدادها را پوشش داد و زمانی که کارکنان شبکه العالم پس از سقوط مجسمه وارد بصره شدند، مردم به خاطر پوشش صادقانه اخبار به گرمی از آنها استقبال کردند به این دلیل که این شبکه دروغ بودن ادعاهای آمریکا مبنی بر نجات عراق را با افشای جنایتهای فجیع آمریکا علیه مردم این کشور اثبات کرد.

پربیننده ترین خبرها