شبکه العالم برنده جایزه بهترین پوشش خبری در «جشنواره رسانه ای صبح» شد

يکشنبه 21 اسفند 1401 - 22:54

همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس شبکه خبری العالم نخستین دوره «جشنواره رسانه ای صبح» با حضور بیش از پانزده شبکه تلویزیونی و سی شبکه رادیویی وابسته به معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

العالم - ایران

به گزارش خبرنگار العالم، نخستین دوره «جشنواره رسانه ای صبح» در حوزه رسانه های خارجی سازمان صدا و سیما و رسانه های حوزه «مقاومت» برگزار شد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: پرداختن به توانمندی های مقاومت در کشورهای میزبان رزمندگان مقاومت برای ما سرمایه اساسی است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با حضور در این مراسم خاطرنشان کرد: «نقش رسانه ها در جهان بسیار تعیین کننده است زیرا رسانه ها نقش مکمل را در سیاست خارجی کشورها دارند.»

یکی از اهداف برگزاری این جشنواره رسانه ای، شناسایی کادر تخصصی برنامه سازان معاونت برون مرزی و شبکه های آن است که شامل بیش از 15 شبکه تلویزیونی و 30 شبکه رادیویی است و آثار پیشرو در حوزه رسانه تولید می کنند.

احمد نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما گفت: «جشنواره رسانه صبح گامی در جهت ایجاد ارتباط رسانه ای بین یکدیگر است.»

وی تاکید کرد، یکی از نقاط عطف تاریخ، افول سلطه آمریکایی و یکجانبه گرایی ناشی از آن است.

مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با سالروز تأسیس شبکه خبری العالم برگزار شد و «حنان ضیا» مجری شبکه العالم با حضور در جایگاه سخنرانان در این جشنواره به سخنرانی پرداخت و از دشواری های کار روزنامه نگاری از یک سو و از سوی دیگر جنگ رسانه ای غرب در این جشنواره گفت و خاطرنشان کرد که مرحله میانی کار رسانه ها در این شرایط، استقامت در ارائه زیباترین خبر و نزدیکترین به حقیقت و واقعیت است.»

حنان ضیا طی سخنانی در این جشنواره افزود: «الحمدلله توانستیم 20 سال مواجهه با چالش های بزرگ را پشت سر بگذاریم. ما در بسیاری از مراحل با ممنوعیت و تحریم مواجه و مجبور شدیم فقط روی آنتن باشیم. در اینترنت، ما کلا مسدود شده ایم، زیرا فضای مجازی توسط کشورهای صاحب این تکنولوژی کنترل می شود؛ اما ما توانستیم بر این نبرد فائق آییم و چون همیشه در مسیر کمال گرایی دائمی هستیم، از آنچه اکنون هستیم راضی نیستیم.»

جایزه بهترین پوشش خبری تلویزیونی، به حسام عبدالسلام زیدان از شبکه العالم برای پوشش زنده خبر زلزله در شمال سوریه اهدا شد.

حسام زیدان خبرنگار شبکه العالم در سوریه ضمن ابراز احساسات از این حجم از عشق و قدردانی در این جشنواره از این که تلاش شبکه العالم به فرجام رسیده و در بیان رنج انسان های بی گناه زلزله زده موفق بوده است، اظهار خرسندی کرد.

وی اظهار داشت همواره تلاش می کند تا صدای کسانی باشد که صدا ندارند و همیشه باصداقت در خدمت منعکس کردن اخبار مقاومت خواهد بود.

آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «صبح» امروز (یکشنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، وحید جلیلی قائم مقام رییس سازمان صداوسیما، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی، حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمد نوروزی معاون معاونت برون مرزی و ابراهیم علی برزی دبیر جشنواره صبح و مدیر شبکه جهانی سحر برگزار شد.

شعار جشنواره رسانه‌ای صبح «یک خانواده یک هدف» بود که به همت معاونت برونمرزی صداوسیما برگزار شد. در این جشنواره تولیدات نمایشی و مستند به رقابت پرداختند. در کنار این رقابت، تولید کنندگان محتوا در بخش فضای مجازی جشنواره نیز حضور داشتند.

شبکه‌های مختلف معاونت برون مرزی شامل العالم، سحر، الکوثر، پرس تی وی، آی فیلم، هوسا تی‌وی و هیسپان تی‌وی، خبرگزاری تصویری ایران پرس، مجموعه رادیوهای معاونت برون مرزی و وب‌سایت ۳۰ زبانه پارس‌تودی وابسته به رادیوها، آخرین تولیدات منتخب خود را در این جشنواره به داوری گذاشتند.

پربیننده ترین خبرها