تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا

تظاهرات ضد آمریکایی در «سئول» در مخالفت با رزمایش با آمریکا
يکشنبه 21 اسفند 1401 - 22:18

شماری از شهروندان کره جنوبی نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند.

العالم ـ آسیا

شماری از شهروندان کره جنوبی روز یکشنبه نزدیک دفتر ریاست جمهوری این کشور در شهر «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» این تظاهرات در اعتراض به رزمایش‌های نظامی آتی با ایالات متحده که از ۱۳ تا ۲۳ مارس (۲۲ اسفند تا ۳ فروردین) برنامه‌ریزی شده است، انجام شد.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه متعهد شد با همکاری با آمریکا بازدارندگی این کشور برابر تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی را تقویت کند. وی همچنین گفت که کره جنوبی رزمایش‌های مشترک با ایالات متحده را تشدید خواهد کرد .

این در حالی است که برگزاری این رزمایش‌ها مردم کره جنوبی را نگران کرده و آن‌ها بیم آنرا دارند که چنین رزمایش‌های گسترده‌ای منجر به درگیری مستقیم شود.

به گزارش فارس، پیش از این، وزارت خارجه کره شمالی از سازمان ملل خواسته بود تا فورا به رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود، پایان دهد.کره شمالی تاکید کرده که سکوت سازمان ملل در برابر این رزمایش‌ها که ماهیتی تهاجمی و ستیزه‌جویانه دارند، تأسف‌بار است.

این هشدارها بعد از آن است که مقام‌های آمریکا و کره جنوبی در نشست خبری مشترک در سئول اعلام کردند که رزمایش نظامی ۱۱ روزه برای مقابله با تهدیدات کره شمالی آغاز می‌شود.

رسانه‌های کره جنوبی چندی قبل رزمایش مشترک هوایی آمریکا و کره جنوبی را جدیدترین نمایش قدرت ارتش آمریکا علیه تهدیدهای نظامی کره شمالی خواندند

پربیننده ترین خبرها