فرش قرمز اروپا برای رهبر خطرناک‌ترین کابینه تروریستی و نژادپرست

فرش قرمز اروپا برای رهبر خطرناک‌ترین کابینه تروریستی و نژادپرست
چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 14:56

خبر: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، امروز- چهارشنبه- در سفری رسمی عازم آلمان می‌شود و سپس روز جمعه از آنجا به انگلیس خواهد رفت. این سومین سفر او به کشورهای اروپایی طی چند هفته اخیر محسوب می‌شود.

تحلیل:

غرب که داعیه‌دار دفاع از حقوق بشر، آزادی‌ها و دموکراسی است به صورت مستقیم در امور کشورهای منطقه عربی و اسلامی مداخله می‌کند. همانطور که دیدیم به دنبال فوت یک دختر جوان در ایران، غرب تمام ابزار سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای خود را برای فشار به این کشور وارد می‌کند و حتی جاسوسان و مزدوران خود را برای تحریک شهروندان علیه حکومت ارسال می‌کند.

اروپا از سوی دیگر از شخصی مانند نتانیاهو که یک حکومت تروریست و تندرو را رهبری می‌کند و شبانه‌روز فلسطینیان را به قتل می‌رساند، با آغوش گرم استقبال می‌کند و ده‌ها هزار نیروی امنیتی و پلیس خود را برای محافظت از او مستقر کرده است، که صدها نویسنده، هنرمند و روشنفکر اسرائیلی از غرب خواسته‌ اند دیدارهای آینده با بنیامین نتانیاهو را لغو کنند.

آلمان که صدراعظم آن، اولاف شولتز و رئیس‌جمهورش، فرانک والتر اشتاینمایر، فردا- پنجشنبه- از نتانیاهو استقبال خواهند کرد روز گذشته بیش از ۳ هزار نیروی پلیس خود را برای استقبال از نتانیاهو به حال آماده‌باش درآورد و تدابیر امنیتی سطح بالایی در جریان سفر او اتخاذ خواهد کرد. این تدابیر تا صبح روز جمعه در آلمان اجرا خواهند شد.

باور کردن ادعاهای غرب و در راس آن، آمریکا درباره تحریم دولت نتانیاهو و به‌ویژه تصمیم مسئولان آمریکایی و فرانسوی به تحریم بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی افراطی رژیم صهیونیستی که خواستار قتل فلسطینیان و آتش زدن خانه‌های آنها شده، دشوار است.

اسموتریچ امروز از آمریکا دیدار می‌کند و قرار است فردا عازم فرانسه شود اگر غرب در تحریم وزیران کابینه نتانیاهو صادقانه عمل می‌ کرد چنین تروریست‌هایی جرات رفتن به کشورهای اروپایی را نداشتند. این گونه ترفندها دیگر ملت‌های عربی و اسلامی را که از آتش جنگ‌ها، محاصره‌ها، فشارها و مداخلات غرب به بهانه‌های مضحکی مانند دفاع از حقوق بشر به ستوه آمده‌اند، فریب نخواهد داد.

پربیننده ترین خبرها