واکنش کنعانی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس فرانسه با معترضان این کشور

واکنش کنعانی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس فرانسه با معترضان این کشور
چهارشنبه 2 فروردين 1402 - 16:04

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: استمرار اعتراضات در فرانسه و خشونت پلیس با معترضان که به چشم مدعیان حقوق بشر در واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی نمی‌آید، چون آنان همواره نگاهشان به سمت کشورهای دیگر است.

العالم - ایران / سیاسی

‏ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) دوم فروردین ماه به برخورد خشونت آمیز پلیس فرانسه با معترضان در این کشور اشاره کرد و با انتشا فیلمی از این برخورد خشونت آمیز در توئیتر نوشت: ‏استمرار اعتراضات در فرانسه و خشونت پلیس با معترضان که به چشم مدعیان حقوق بشر در واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی نمی‌آید!! چون آنان همواره نگاهشان به سمت کشورهای دیگر است!!!

گفتنی است، به دنبال تصویب طرح جنجالی موسوم به اصلاحات بازنشستگی در فرانسه، تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به این طرح همچنان ادامه دارد.رسانه‌های فرانسوی، شامگاه سه‌شنبه، بار دیگر از درگیری پلیس این کشور با معترضان فرانسوی خبر دادند. بنابر گزارش شبکه فرانسوی «بی‌اف‌ام تی وی»، تظاهرات ابتدا بدون برخورد و تنش در میدان جمهوری فرانسه آغاز و سپس ساعت هشت شب به وقت محلی به درگیری و خشونت کشیده شد.

براساس گزارش این شبکه فرانسوی، پلیس فرانسه در ساعت ۸ شب اقدام به شلیک اولین گاز اشک‌آور به سمت تجمع‌کنندگان کرد و تظاهرات‌کنندگان نیز همزمان سطل‌های زباله را به آتش کشیدند.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه اخیرا نیز اقدام پلیس فرانسه در توسل به خشونت علیه معترضان در این کشور را غیرقابل قبول خواند و به دولت فرانسه توصیه کرد از توسل به خشونت علیه معترضان دست بردارد.

پربیننده ترین خبرها