پیروزی اسرای فلسطینی در برابر تصمیمات کابینه افراطی رژیم صهیونیستی

پنج‌شنبه 3 فروردين 1402 - 13:48

در پی تسلیم شدن سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی در برابر اعتراضات اسرا و لغو اقدامات خودسرانه و مجازات‌ علیه آنان، اسرای فلسطینی تصمیم به تعلیق اعتصاب غذای خود گرفتند.

العالم- فلسطین

به گزارش العالم، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی پذیرفت در ازای تعلیق اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، شرایط داخل زندان را به پیش از اقدامات «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه افراطی رژیم صهیونیستی در زندان‌ها بازگرداند.

جنبش اسرای فلسطینی تأکید کرده است که کابینه اشغالگر به کلیه خواسته‌های اسرای فلسطینی تن داده و اسرا به همه آن چیزی که می‌خواستند، رسیدند.

کمیته عالی اضطراری جنبش اسیر اعلام کرد، که این توافق، بسیاری از مشکلات را رسیدگی و همچنین دستاوردهای اسرا را حفظ می‌کند. این توافق، بر استفاده منظم از تلفن‌های عمومی و خارج کردن اسرا از حالت انزوا تصریح و تأکید می‌کند که هرگونه اقدامات و تدابیر در آینده درباره اسرا، بایستی از طریق کابینه کوچک اسرائیل صورت بگیرد نه بنا به تصمیمات "ایتمار بن گویر" وزیر امنیت داخلی تندروی این رژیم.

"فارس قدوره" رئیس باشگاه اسیران فلسطنیی گفت: جنبش اسرا از خود صلابت، عزم و اتحاد نشان داد و ( آنها) از طریق آن توانستند دستاوردهای خود را حفظ، و خطراتی را که در چند وقت اخیر آنها را تهدید می‌کرد، دفع کنند.

قرار بود با آغاز ماه مبارک رمضان حدود ۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در اعتراض به اقدامات بن گویر، اعتصاب غذای فراگیر را در بازداشتگا‌ های مختلف رژیم اشغالکر آغاز کنند. اعتصابی که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی با انتقال کمیته اضطراری زندانیان به مکان‌های نامعلوم سعی در خنثی‌سازی آن داشت که با هشدار گروه "بیشه شیران"( عرین الاسود) روبه‌رو شد که به این رژیم درباره عواقب آسیب رساندن به زندانیان هشدار داد.

همانگونه که گروه‌های مقاومت فلسطینی تأکید کردند این پیروزی نشان داد که اسرا می‌توانند حقوق خود را بازپس گرفته و با شدیدترین هجمه‌های صهیونیست‌ها مقابله کنند.

پربیننده ترین خبرها