رضایت از عملکرد بایدن به طور چشمگیری کاهش یافت

رضایت از عملکرد بایدن به طور چشمگیری کاهش یافت
پنج‌شنبه 3 فروردين 1402 - 17:52

بر اساس یک نظرسنجی، رضایت از عملکرد جو بایدن به 38 درصد کاهش یافته است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، رضایت از عملکرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در قیاس با یک ماه پیش اندکی کاهش یافت و به پایین‌ترین نقطه دوران ریاست جمهوری او نزدیک شد. دولت او می‌کوشد حس ثبات را به جامعه القا کند و در عین حال با چندین ورشکستگی بانکی و تورمی که سرسختانه در برابر کاهش مقاومت می‌کند، مقابله کند.
این نتیجه‌گیری به وسیله نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس به دست آمده است که نشان می‌دهد در چند ماه گذشته نوسانات ملایمی در حمایت از بایدن وجود داشته است. پس از آن که محبوبیت بایدن در ماه فوریه به 45 درصد و در ماه ژانویه به 41 درصد رسید، رئیس جمهور در نظرسنجی جدید 38 درصد محبوبیت را کسب کرد. رتبه او در ژوئیه گذشته به پایین‌ترین نقطه ریاست‌جمهوری‌اش یعنی 36 درصد رسید زیرا در آن زمان افزایش هزینه‌های بنزین، غذا و سایر کالا‌ها خانواده‌های آمریکایی را به شدت تحت تأثیر قرار داد. در ماه‌های اخیر، رضایت از عملکرد بایدن بالای 40 درصد بوده است.
تنها 31 درصد رهبری بایدن بر اقتصاد ملی را تأیید می‌کنند، رقمی که در یک سال اخیر پیوسته در همین حوالی بوده است. مدیریت او بر اقتصاد کشور دست‌کم از اواخر سال 2021 زیر سؤال رفته است؛ زمانی که تورمی که دولت آن را «گذرا» اعلام کرده بود، عملاً به نقطه ضعفی بزرگ‌تر برای کسب‌وکارها و خانواده‌ها بدل شد.
این نظرسنجی نشان می دهد که تنها حدود یک چهارم آمریکایی ها می‌گویند اقتصاد ملی در مسیری صحیح حرکت می‌کند یا کشور در مسیر درستی قرار دارد. این اعداد نیز در چند ماه گذشته تنها اندکی نوسان داشته اند.
رضایت از عملکرد بایدن در حوزه سیاست خارجی (39 درصد) و تغییرات آب و هوایی (41 درصد) تقریباً با میزان محبوبیت کلی او برابری می‌کند. 74 درصد از دموکرات‌ها و 9 درصد از جمهوری‌خواهان با بایدن در سیاست خارجی موافق هستند، در حالی که 67 درصد از دموکرات‌ها و 17 درصد از جمهوری‌خواهان مدیریت او را در حوزه تغییرات اقلیمی درست ارزیابی می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها