گزارش العالم از حملات موشکی و پهپادی پیاپی به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه + ویدیو

شنبه 5 فروردين 1402 - 14:53

پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه برای دومین شب پیاپی هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند. خبرنگار تلویزیون العالم گزارش داد که هدف از این حملات، پایگاه‌های آمریکا در میدان‌های گازی و نفتی کونیکو و العمر بوده است.

العالم- سوریه

به دنبال حملات پیاپی دو شب گذشته (پنجنشبه و جمعه) به پایگاه های آمریکا در سوریه، مقامات آمریکایی از زخمی شدن یک نظامی این کشور در جدیدترین حمله به پایگاه های این کشور در سوریه (حمله جمعه شب) خبر دادند که با احتساب آن، شمار نظامیان آمریکایی که طی حملات ۲ شب اخیر زخمی شده اند به ۷ نفر رسیده است افزون بر آن، یک پیمانکار آمریکایی نیز کشته شده است.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که طی حمله پهپادی پنجشنبه شب به یک پایگاه نظامی در شمال شرقی سوریه، یک آمریکایی بازنشسته کشته و ۵ تن از پرسنل خدماتی آمریکایی بعلاوه یک پیمانکار، مجروح شدند.

در همین حال منابع محلی سوریه اعلام کردند که پایگاه‌های آمریکا در میدان نفتی العمر و میدان گازی کونیکو هدف حملات قرار گرفتند همزمان با این حملات، صدای انفجارهای مهیب شنیده شد و سپس هواپیماهای آمریکا به صورت گسترده در آن منطقه به پرواز در آمدند.

در حالی‌که نیروهای آمریکایی گفته اند در حال ارزیابی میزان خسارات و تلفات هستند مسئولان این کشور اعلام کردند که ۲ پایگاه نیروهای آمریکایی جمعه‌شب هدف مستقیم این حملات قرار داشتند به یکی از پایگاه‌ها با موشک و پایگاه دیگر با پهپاد حمله شد.

به گفته این مقامات، فقط یک نظامی آمریکایی در حملات جمعه شب زخمی شد و لذا، شمار نظامیان آمریکایی که در جریان حملات دو شب اخیر به شرق سوریه زخمی شده اند، به ۷ نفر رسیده است.

رسانه‌های آمریکایی از جمله فاکس نیوز فاش کردند حال برخی از نیروهای ارتش آمریکا که در حملات جمعه‌شب زخمی شدند، وخیم است.

در ادامه تناقض‌گویی‌های منابع آمریکایی درباره تلفات حملات اخیر، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید وجود تلفات در میان سربازان آمریکایی را رد کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز که در سفر کانادا به‌سر می‌برد در واکنش به این حملات گفت که کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست. در حالی‌که روز گذشته، پنتاگون نیروهای همپیمان با ایران را مسئول حملات به مواضع سربازانش در سوریه اعلام کرده بود.

به گزارش خبرنگار العالم، در حومه شمال شرقی الحسکه نیز منابع مختلف سوری تأکید کردند که انبار حبوبات و مواد غذایی و یک مرکز توسعه روستایی هدف حمله قرار گرفت.

در واکنش به اظهارات آمریکایی‌ها، مرکز استشاری ایران در سوریه به واشنگتن هشدار داد که نیروهای ایرانی و سوری در صورت هدف قرار گرفتن مراکز و نیروهای‌شان در خاک سوریه، پاسخ خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها