رهبر انصارالله بر حق مشروع مردم کشورش برای مقابله با متجاوزان تاکید کرد

رهبر انصارالله بر حق مشروع مردم کشورش برای مقابله با متجاوزان تاکید کرد
شنبه 5 فروردين 1402 - 23:29

رهبر انصارالله یمن با اشاره به جنگ ناعادلانه و ناموجه ائتلاف متجاوز، بر حق مشروع مردم کشورش برای مقابله با متجاوزان تاکید کرد.

العالم ـ یمن

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن، در سخنرانی خود به مناسبت هشتمین سالگرد حمله و تجاوزگری به یمن که از شبکه العالم پخش شد، بر حق مشروع مردم کشورش برای ایستادگی و مقابله با متجاوزان و حملات ناعادلانه آنها تاکید کرد.
الحوثی گفت: الحوثی خاطرنشان کرد که مردم یمن بر اساس مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی موضع پایداری و مقابله با تجاوز را اتخاذ کردند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این تجاوز، اشغال یمن و کنترل کامل مردم و مصادره آزادی ها و استقلال آنها به منظور به بردگی گرفتن آنها بود.

الحوثی تاکید کرد که اقدامات روزانه ائتلاف متجاوز در طول هشت سال بر مبنای بی عدالتی، اشغالگری و تجاوز بوده و هیچکس نمی تواند این همه فجایع آشکار و جنایات وحشیانه علیه مردم یمن را مشروعیت ببخشد.

رهبر جنبش انصارالله با تاکید بر اینکه این تجاوز عمدتاً تهاجم آمریکایی است که توسط واشنگتن و از طریق عوامل منطقه‌ای آن علیه ملت یمن انجام می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه نقش انگلیس و رژیم صهیونیستی تحریک و کمک به متجاوزان تحت حمایت آمریکا برای حمله به ملت یمن بوده است.

الحوثی همچنین گفت که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی سعی دارند ریاض و ابوظبی همچنان در ائتلاف متجاوز سعودی باقی بماند و آمریکا با وجود آنکه می‌داند باقی ماندن سعودی در این جنگ خسارت‌های بیشتر و تبعات اقتصادی و امنیتی برای آن دارد، اما بر ادامه حضور سعودی در این جنگ اصرار دارد.

وی افزود که اگر تاکتیک ائتلاف سعودی تداوم جنگ و محاصره یا باقی ماندن در وضعیتی بین جنگ و صلح است، این پذیرفتنی نیست.

رهبر انصارالله تأکید کرد که محاصره بخش اصلی جنگ علیه کشور ماست و محرومیت ملت یمن از حق خود در ثروت ملی نیز بخشی از تجاوزات است و این غیر قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌انگیزی در داخل و هدف قرار دادن امنیت کشور بخشی از تجاوزات ائتلاف سعودی است، گفت: «به سعودی و امارات توصیه می‌کنم که این تجاوزات را به نفع آمریکا ادامه ندهند و به منافع خود و حصول توافق اسرا و رفع محاصره بیاندیشند».

الحوثی تأکید کرد: «توقف تجاوزات و محاصره ، پایان دادن به اشغالگری، بازسازی ویرانه‌ها، جبران خسارت‌ها و تکمیل عملیات تبادل اسرا تنها راه صلح است».

پربیننده ترین خبرها