ادامه اعتراضات در داخل رژیم صهیونیستی به سیاست های نتانیاهو +فیلم

يکشنبه 6 فروردين 1402 - 23:25

در گیر و دار حوادث سیاسی  و در میان موج تظاهرات و اعتراضات بی سابقه در سرزمین های اشغالی ، اختلافات و چنددستگی میان اعضای حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو هم مزید بر علت شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

در کش و قوس حوادث جاری در سرزمین های اشغالی ، شاهد آن هستیم که "یولی ادلشتاین"، رئیس کمیسیون روابط خارجی و جنگ رژیم اشغالگر هم از کمپین "یواف گالانت"، وزیر جنگ لیکودی این رژیم مبنی بر توقف طرح اصلاحات در نظام قضایی این رژیم حمایت کرده است. این طرح، باعث جنجال و اختلاف در پارلمان این رژیم و در نهایت ذوب شدن دامنه اکثریت پارلمانی شده که کابینه نتانیاهو از آن بهره مند بوده است.

همچنین یکی از نمایندگان برجسته پارلمان (کنست) از حزب لیکود به نام "داوید بیتان " هم از مواضع گالانت حمایت کرده است.

گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که اختلافات روز افزون در داخل جامعه این رژیم به ارتش و نیروهای امنیتی هم سرایت کرده است. وی همچنین تأکید کرده بود که این اوضاع، امنیت این رژیم را – که به خودی خود با چالش های امنیتی بی سابقه رو به روست - به خطر می اندازد.

با اصرار نتانیاهو بر اجرای طرح اصلاحات قضایی، فضای داخلی این رژیم به عرصه جنگ و خشونت و درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان تبدیل شده است و پیوسته هشدارهایی در خصوص احتمال بروز جنگ داخلی در این رژیم به گوش می رسد.

پربیننده ترین خبرها