اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی/ تعدی شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

يکشنبه 13 فروردين 1402 - 16:52

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست از باب المغاربه تحت حفاظت شدید نیروهای رژیم صهیونیستی وارد صحن مسجد الاقصی شدند.

العالمفلسطین

همزمان مردم فلسطین در پاسخ به دعوت "کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی" نسبت به جنایت رژیم صهیونیسی در به شهادت رساندن "محمد العصیبی" در مسجد الاقصی اقدام به برگزاری اعتصاب همه جانبه کردند.

این کمیته خواستار برگزاری تحصن در فلسطین در پاسخ به این جنایت نیز شده است.

کمیته با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که تشییع جنازه این شهید باید به مناسبتی برای محکوم سازی سیاست های سرکوبگرایانه و تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

همزمان رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست که وارد مسجد الاقصی می شوند و جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی به آن، تعداد زیادی نیرو در اطراف مسجد مستقر کرده است.

اداره اوقاف اسلامی قدس نیز اعلام کرد که شهرک نشینان صهیونیست از صبح امروز با حضور در محوطه اقصی مناسک تلمودی را نزدیک باب الرحمه برگزار کردند.

محمد العصیبی جوان ۲۶ ساله فلسطینی ساکن روستای حوره در النقب اشغالی شامگاه گذشته به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نزدیکی باب السلسله به شهادت رسید. این جوان فلسطینی چند هفته پیش در رشته پزشکی از یکی از دانشگاه‌های رومانی فارغ التحصیل شد بود.

کمال الخطیب رئیس کمیته آزادی ها در این باره گفت: 20 گلوله به بدن شهید محمد العصیبی اصابت کرد؛ حال آنکه یک گلوله برای انجام جنایت پلید و بزدلانه صهیونیست ها کفایت می کرد؛ زیرا عناصر پلیس در فاصله نزدیکی از العصیبی بودند. شهید العصیبی فقط برای نجات جان یک دختر فلسطینی تلاش می کرد.

پربیننده ترین خبرها