ترور تاتارسکی و داریا دوگینا و دروغ "آزادی بیان" غربی

ترور تاتارسکی و داریا دوگینا و دروغ
سه شنبه 15 فروردين 1402 - 09:21

برخی کشورها به خاطر مداخله های غرب اعم از نظامی، اقتصادی، سیاسی یا تبلیغاتی در امور داخلی خود، هزینه های گزافی را بابت تأمین امنیت و ثبات خود متحمل می شوند تنها به این علت که نمی توانند "آزادی بیان"، آنگونه که مد نظر غرب است را تأمین کنند.

العالم - در گوشی

دو رویی غرب در برخورد با موضوع "آزادی بیان"، - به رغم تلاش غرب برای سرپوش گذاشتن بر آن - برای همه ملت ها موضوعی شناخته شده است. غرب اگر ببیند کشوری به خاطر حفاظت از ارزشهای اجتماعی و سنتهای خود، از تجمع همجنس گرایان جلوگیری می کند، تمام امکانات خود را برای اعمال فشار بر این کشور به کار می گیرد تا آن را مطیع اوامر و خواسته های خود کند اما اگر در کشوری، یک روزنامه نگار یا بلاگر به خاطر ترویج سازش با رژیم صهیونیستی یا الحاد یا انحطاط اخلاقی بازداشت می شود، اولین اتهامی که متوجه آن کشور می کند، سرکوب "آزادی بیان" است.

نکته جالب توجه این است که اگر در هر نقطه ای از جهان، بلاگر یا روزنامه نگار یا اندیشمند یا فیلسوفی که مروج تفکر و فرهنگ غربی نیست، بازداشت می شود، غرب در سکوتی مرگبار فرو می رود. بسیارند کسانی که بازداشت یا شکنجه شده اند یا حتی به قتل رسیده اند، اما چون همسو با غرب نبوده اند، غرب هم هیچ اهمیتی به آنها نداده است.

هدف از ذکر این مقدمه، درک نحوه برخورد غیر انسانی و غیر اخلاقی غرب با موضوع ترور "ولادلن تاتارسکی"، بلاگر روسی است که در کافه ای در شهر سنت پترزبورگ در روز یکشنبه ترور شد و گناهی نداشت جز نشر حقایق جنگ در اوکراین به عنوان یک شهروند روس که سلاحی جز کلام نداشت.

شدت وحشی گری این جنایت و عاملان آن آنجا مشخص می شود که یک کافه پر جمعیت و شلوغ برای ارتکاب این جنایت انتخاب می شود؛ تصاویر و فیلم هایی که از دوربین های مداربسته در نزدیکی کافه به دست آمده اند لحظه ورود فرد مشکوکی را به این کافه نشان می دهند که به عنوان یکی از هواداران این بلاگر وارد کافه شده و بسته ای را به او تقدیم می کند. این بسته حاوی تندیسی است که با مواد منفجره پر شده است و منفجر شده و باعث مرگ وی و مجروح شدن 30 نفر دیگر می شود که حال 10 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

در اینجا رسانه های غربی دروغ "آزادی بیان" را فراموش می کنند و در نهایت وقاحت و پستی شروع به توجیه این جنایت می کنند همانطور که جنایت ترور "داریا دوگینا"، روزنامه نگار و دختر "الکساندر دوگین" را – که در سانحه انفجار خودروی پدرش در آگوست 2022 کشته شد -. و در واقع هدف از این عملیات تروریستی، قتل همزمان پدر و دختر بود.

در این جنایت، رسانه های غربی نه تنها با دوگین و دختر ابراز همدردی نکردند بلکه شروع به توجیه و تأیید این جنایت کرده و گفتند که این از عوامل نزدیک به پوتین، رئیس جمهور روسیه بوده اند و این اتهام از نظر "رسانه های آزاد غرب"! مستوجب قتل است.

حال ما در اینجا حق داریم بپرسیم که اگر چنین جنایتی در واشنگتن و لندن و پاریس رخ می داد، رسانه های غربی در دنیای به اصطلاح دموکراتیک غرب چه می کردند؟

پربیننده ترین خبرها