زاکانی در گفتگو با العالم: کشورهای محور مقاومت ید واحد هستند/ از هر تهدیدی فرصت ساختیم/ توفیقات جبهه مقاومت و بازگشت کشورهای منطقه به سمت ایران

چهارشنبه 16 فروردين 1402 - 22:00

شهردار تهران گفت: کشورهای منطقه با توجه به تحولات و شرایط منطقه و توفیقات جبهه مقاومت، متوجه شدند که به آمریکا نمی توانند اتکا کنند. آن ها متوجه شدند به اسرائیل نمی توانند اتکا کنند و چه راه غلطی رفتند و به جایی تکیه کردند که سست تر از خانه عنکبوت است و خودش در حال فروپاشی می باشد.

العالم _ ایران / سیاسی

"علیرضا زاکانی" شهردار تهران در گفتگوی تفصیلی با شبکه العالم، درباره برنامه های سازمان شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان گفت: در بهار قرآن هستیم از همین برنامه های ما معطوف به قرآن است و در 7 مرکز برنامه های متنوعی را برگزار می کنیم که دارای جنبه های معنوی، سرگرمی و نشاط آور است، به همراه آن در گستره شهر ناظر به ضیافت افطار و خدمت رسانی به روزه داران فعالیت می کنیم تا در این فضای معنوی بتوانیم آورده خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما با شهر های مختلفی در اقصی نقاط جهان خواهر خوانده هستیم، تصریح کرد: به سرعت دنبال گسترش روابط با پایتخت ها هستیم، تا بتوانیم با همسایگانمان و محور مقاومت، فعالیت جدی را پیرامون شهرهای محور مقاومت ایفا کنیم. هدف از خواهر خواندگی ارتباط و تعامل فرهنگی فی مابین است، کشورهای محور مقاومت ید واحد هستند و در کنار هم همچون گلستانی هستند که عطر و بوی خاصی را در منظر جهانیان به وجود آورده اند.

شهردار تهران با بیان اینکه هدف خواهرخواندگی ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی است، اظهارداشت: به واسطه خواهر خواندگی انتقال تجارب می تواند ظرفیت های شهرها را افزایش دهد، ما ظرفیت های نرم افزاری، فنی مهندسی در حوزه های مختلف شهری داریم که قابلیت انتقال دارد و ما داشته های خود را در طبق اخلاص قرار می دهیم.

زاکانی با بیان اینکه، پیشتازی از ویژگی های شهر تهران است، بیان داشت: تهران کلانشهری است، شب حدود 10 میلیون و در روز حدود 14 میلیون جمعیت دارد. تهران قدمت پایتختی 237 ساله دارد و علاوه بر آن حدود 7 هزار سال قدمت دارد. این هویت تاریخی و قدمت پایتختی و توانمندی هایش می تواند ارتباط منطقی با پایتخت همسایگان نیز برقرار کند.

شهرهای کشورهای حاشیه خلیج فارس عاریه ای هستند و هویت مستقلی ندارند

وی با بیان اینکه شهرها در چند جنبه مختلف با هم مقایسه می شوند و هویت، معماری و کالبد شهری نیز از موارد مهم یک شهر می باشد گفت: شهر های کشورهای حاشیه خلیج فارس طی سال های گذشته جهشی داشتند منتها این جهش عاریه گرفته شده از غرب است و خود هویت مستقلی ندارند و ما این را نفی می کنیم. ما اصرار داریم که فرهنگمان در شهر نهادینه شود.

تا دو سال آینده اتفاقات بزرگی برای تهران می افتد

زاکانی افزود: زیر ساخت و هوشمندسازی ظرفیت خدمتگذاری را بالا می برد ما سرمایه گذاری کردیم که تهران به عنوان یک شهر فناور مورد دقت قرار بگیرد زیرا حدود 600 هزاردانشجو در تهران هستند و ما تعاملات خوبی با دانشگاه ها داریم از همین رو امکانی را فراهم می کنیم که در حوزه فناوری بتوانیم یک شهر هوشمند و خلاق داشته باشیم، از همین رو این نوید را می دهم تا دو سال آینده اتفاقات بزرگی برای تهران می افتد.

شهردار تهران با بیان اینکه وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید در تهران 72 پارک بیشتر نداشتیم اما امروز 2352 پارک درتهران داریم، بیان داشت: فضای سبز پیرامون شهر ما حدود 50 هزار هکتار است، تهران و پیرامون تهران حدود 61 هزار هکتار فضای سبز دارد از همین رو در نظر داریم این فضای سبز را نیز گسترش دهیم.

مراسم عظیم اربعین حسینی و شهرداری تهران

زاکانی در ادامه گفتگو با شبکه العالم در باره وظایف شهرداری تهران در برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی گفت: کار اصلی اربعین برای ملت عراق است، اگر ما کمک می کنیم مثل نمکی در آش است. این ایثار و زائر داری را از ان ها یادگرفتیمتلاشمان این است در مرز های خود خدماتی را ارائه دهیم، و در کنار ملت عراق در تمامی حوزه ها اعم از ایمنی و خدماتی و پشتیبانی لبخندی بر چهره زائران قرار دهیم.

از هر تهدیدی فرصت ساختیم

وی با اشاره به اینکه شمال آفریقا و غرب آسیا در مسیر ازادی و استقلال حرکت می کنند و از طرفی عناصری که در منطقه نظام سلطه گماشته بود مثل اسرائیل روز به روز در مسیر فروپاشی قرار دارند، تاکید کرد: یک سیری با انقلاب اسلامی در منطقه رقم خورده است. دشمنان 44 سال است که علیه ملت ایران اقدام می کنند و ما از هر تهدیدی فرصت ساختیم، استکبار در تلاش بود منطقه را به دست عناصر افراطی وحشی ماب بسپارد تا هویت دینی منطقه و تمدن پیشین و منابع را غارت کند اما ملت ها در کنار هم قرار گرفتند و این توطئه بزرگ را خنثی کردند. شهید سلیمانی پرچمدار این راه شد.

توفیقات جبهه مقاومت و بازگشت کشورهای منطقه به سمت ایران

زاکانی با بیان اینکه استکبار آورده ای جز خفت نداشته است یادآور شد: کشورهای منطقه با توجه به تحولات و شرایط منطقه و توفیقات جبهه مقاومت، متوجه شدند که به آمریکا نمی توانند اتکا کنند. آن ها متوجه شدند به اسرائیل نمی توانند اتکا کنند و چه راه غلطی رفتند و به جایی تکیه کردند که سست تر از خانه عنکبوت است و خودش در حال فروپاشی می باشد. از همین رو ما یک بازگشت و پیوستگی بین ملت های اسلامی مشاهده می کنیم.

عربستان پیگیر مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بود

وی با اشاره به توافق اخیر بین ایران و عربستان ادامه داد: عربستان به شدت پیگیر این موضوع بود و ماهم در این مسیر مصلحت جهان اسلام را مهم دانستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه آینده روشن است خاطرنشان کرد: آینده رها شدن از نظام سلطه و اخراج آمریکا از منطقه و فروپاشی رژیم صهیونیستی است که به آن نزدیک هستیم.

پربیننده ترین خبرها