واکنش فضای مجازی تونس به غیبت دوهفته ای رئیس جمهور این کشور در عرصه سیاسی

پنج‌شنبه 17 فروردين 1402 - 08:34

با حضور نیافتن قیس سعید رئیس جمهور تونس در برابر دوربین رسانه ها به مدت دو هفته، پرسش «رئیس جمهور تونس کجاست؟» در فضای مجازی منتشر و ترند شده است.

العالم - تونس

عدم حضور قیس سعید دربرابر دوربین رسانه های تونسی واکنش های متفاوتی را در جامعه به ویژه فضای مجازی این کشور به همراه داشته است.

در شبکه های اجتماعی کاربران درباره موضوع غیبت رئیس جمهور اظهارنظرهای زیادی کرده اند. از جمله کاربری با نام «اریج» نوشته: «وضعیت مبهمی که همزمان با ناپدید شدن قیس سعید از صحنه سیاسی به وجود آمده، هزاران پرسش در ذهن ما ایجاد می کند. چگونه می توان یک کشور را بدون رئیس جمهور اداره کرد؟ چه کسی بر تونس حکومت می کند؟ چه کسی به جای قیس سعید دستورات را می نویسد و به جای او اقدام می کند؟ با توجه به تشویش خاطر افکار عمومی ناشی از این امر، آینده تونس چگونه خواهد بود؟»

«ابراهیم بن عبدالله» دیگر کاربر فضای مجازی در توئیتی نوشت: «از زمانی که قیس سعید قدرت را به دست گرفته است همواره شاهد اظهارات، موضع گیری ها و تصمیمات مبهم او هستیم. شاید او می خواهد با سبک جدیدی از زندگی مبهم و راز آلود زندگی کند تا هیجان دراماتیک بیشتری ایجاد نماید.»

در این مورد کاربری به نام «ایمان العربی» نیز خاطرنشان کرد: «وقتی بزرگتر خانواده ناخوش احوال می شود، یک نفر دیگر کارهای خانواده را به جای او انجام می دهد. چه رسد به مسئول یک قوم؟! که در پیشگاه خداوند از سر تا پا مسئول است.»

پربیننده ترین خبرها