خبرنگار العالم در لبنان از موشک‌باران شهرک‌های اشغالی/ هیچ گروهی تا این لحظه رسماً مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است

پنج‌شنبه 17 فروردين 1402 - 18:21

خبرنگار شبکه العالم در لبنان گزارش داد: «مقامات امنیتی لبنان تایید کردند موشک های شلیک شده بین 15 تا 20 فروند بوده که با دقت به اهداف خود اصابت کرده اند.»

العالم - لبنان

حسین عزالدین گزارشگر العالم افزود: پرتاب این موشک ها پاسخی طبیعی به اتفاقات جاری در قدس اشغالی به ویژه مسجد الاقصی بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گروهی رسماً مسئولیت پرتاب این موشک ها را برعهده نگرفته است و افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی بنا به ادعای رسانه های خود از پرتاب 100 موشک در ده دقیقه صحبت می کند اما مقامات امنیتی لبنان در تماس با ما، گفتند موشک های شلیک شده کمتر از 20 فروند بوده که با دقت به اهداف خود اصابت کرده اند.

عزالدین اشاره کرد که این حملات به نوعی واکنش غیرمستقیم برای حمایت از قدس اشغالی صورت گرفت و به همین دلیل گنبد آهنین در منطقه شمال سرزمین های اشغالی در امتداد مرز لبنان و فلسطین فعال شد.

وی خاطرنشان کرد بیشتر موشک هایی که صدا و پژواک آنها در این منطقه شنیده می شد، به علت فعال شدن گنبد آهنین بود که در حال رهگیری بارش موشک ها بود.

شایان ذکر است این موشک ها از منطقه ای نزدیک به اردوگاه الراشدیه شلیک می شد که در مجاورت منطقه ای است که از دشت القلیلی در جنوب لبنان تا منطقه ناقوره امتداد دارد.

عزالدین تاکید کرد: دستگاه های امنیتی لبنان نیز سقوط بسیاری از راکت های شلیک شده توسط رژیم صهیونیستی به حومه شهرک قلیله را ثبت و رصد کرده اند.

خبرنگار العالم وضعیت فعلی را اورژانسی توصیف کرد و افزود ممکن است در ساعات آینده اتفاقات دیگری نیز رخ دهد و به سختی می توان بین شلیک این موشک ها و شلیک موشک از مواضع اشغالگران را از هم تفکیک کرد.

خبرنگار ما خاطرنشان کرد: در سایه چنین فضای متشنجی نمی توان تضمین کرد که اوضاع به سمت آرامش پیش می رود، بلکه به سمت وخامت اوضاع می رود.

پربیننده ترین خبرها