معاون حزب الله: شکست‌های اسرائیل در حال انباشته شدن است

معاون حزب الله: شکست‌های اسرائیل در حال انباشته شدن است
جمعه 18 فروردين 1402 - 20:50

معاون دبیرکل حزب الله اعلام کرد که شکست های اسرائیل در احال انباشته شدن است و ادامه خواهد داشت و انشاءالله پیروزی فرا خواهد رسید.

العالم - لبنان

شیخ قاسم در صفحه خود در توئیتر نوشت: گنده گویی‌هایی رهبران صهیونیستی درتهدید و ارعاب هیچ فایده ای ندارد، زیرا موازنه بازدارندگی موجود است و مجاهدان فلسطینی در میدان بوده و همه محور مقاومت هوشیار است.

شیخ محمد یزبک، رئیس کمیته شرعی حزب الله، ،تأکید کرد رویدادها و تحولات داخلی اسرائیل، نوید بخش فروپاشی این رژیم است.

وی در خطبه نماز جمعه در حرم خوله (سلام الله علیها) در بعلبک واقع در شرق لبنان گفت: با وجود وحشیگری دشمن اسرائیلی و شهرک سازان، بیت المقدس و اقصی قبله هر مؤمنی باقی خواهد ماند و مسلمانان اجازه نمی دهند صهیونیست ها به مقدسات توهین کنند و تخریب اموال و بازداشت ها و ضرب و جرح و کشتار هیچ یک تاثیری بر اراده مردمی که مصمم به فداکاری و جانفشانی هستند نخواهد داشت.

یزبک افزود: اینجا وحدت نیروهای داخلی موجب پیروزی بیت‌المقدس شده و پشت سر آن صدها میلیون مسلمان در جهان هستند که دل‌هایشان به خاطر تعرض‌های دشمنان اسرائیلی می‌جوشد و آنان در هر کجای دنیا که باشند بیکار نخواهند ماند.

وی با هشدار به اینکه بیت المقدس و آتش افروختن در آن جرقه جنگی است که در یک منطقه جغرافیایی متوقف نخواهد شد، تآکید کرد: دامنه آن فراتر خواهد رفت و پیروزی با حذف رژیم خواهد بود.

شیخ علی دعموش، نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله نیز خاطرنشان کرد: ما همچنان در مرکز درگیری‌ها و چالش‌ها قرار داریم و اسرائیل همچنان بر تجاوزات و تروریسم در فلسطین، لبنان ، سوریه، مسجد الاقصی و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس ادامه می‌دهد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی باید بداند که حمله به مسجد الاقصی با هر حمله دیگری،متفاوت است، و مرزهای ان فقط مقاومت فلسطین و غزه و کرانه باختری نیست بلکه برافروختن همه منطقه برای دفاع از مقدسات است زیرا اگر مقدسات ملتی خدشه دار شود همه خطوط قرمز زیر پا گذاتشه خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه دشمن صهیونیستی باید بداند که تجاوز به مسجد الاقصی و قبه الصخره منجر به انفجاری بزرگ در منطقه می شود، گفت: ملت باید مراقب حوادث فلسطین بوده و هوشیار باشد. زیرا ممکن است عواقب خطرناکی برای منطقه داشته باشد و این بستگی به میزان حماقت دشمن دارد.

مناطق مختلف لبنان نیز امروز جمعه شاهد پویش های همبستگی با بیت المقدس و مسجد الاقصی بود.

محمود قماطی ، یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب الله لبنان در پویش همبستگی با مسجد الاقصی و قدس شریف در مسجد القائم در حومه جنوبی بیروت گفت: محور مقاومت که معادلات نظامی را ترسیم کرده و به زور امنیت و ثبات اجتماعی را تحمیل کرده معادلات اقتصادی را نیز ترسیم خواهد کرد و دشمن اسرائیلی به زودی از بین خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: ارتش دشمن اسرائیل دیگر قادر به پیروزی نیست و دیگر نیرویی نیست که ایالات متحده آمریکا برای تحمیل معادلات خود در منطقه به آن تکیه کند.

وی همچنین با ادای احترام به همه رزمندگان مقاومت گفت : من به شما می‌گویم «اسرائیل» رو به شکست و نابودی است و دوران صهیونیستی به پایان رسیده و دوران جدیدی آغاز شده است.

پویش همبستگی دیگری نیز با بیت المقدس و مسجد الاقصی نیز مقابل مسجد الناصر در منطقه الاوزاعی در جنوب بیروت برگزار شد، و ابراهیم الموسوی عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت سخنرانی همبستگی ایراد کرد.

پویش های همبستگی دیگری با بیت المقدس و نگهبانان صحن های مسجدالاقصی در اردوگاه‌های نهرالبارد و البداوی در شمال لبنان برگزار و پرچم‌های دشمن و آمریکا به آتش کشیده شد.

شرکت کنندگان در این پویش خواستار تشدید مقاومت، عملیات چاقوزنی و موشک باران شهرک ها در پاسخ به حرمت شکنی های دشمن شد.

انجمن گفتارو عمل ما در همبستگی با فلسطین و حمایت از مسجد الاقصی و مردم فلسطین از مقابل مسجد و مجتمع عمر بن الخطاب شهر برالیاس با حضور گسترده مردم راهپیمایی برگزار کرد.

این راهپیمایی پس از نماز جمعه و به رهبری شیخ احمد القطان، رئیس انجمن، جمعی از علما و نمایندگان نیروهای فلسطینی، جناح ها و احزاب لبنانی، با برافراشتن پرچم ها و بنرها و تصاویرمسجد الاقصی و بیت المقدس فلسطین برگزار شد.

القطان در سخنانی خاطرنشان کرد: این پویش برای حمایت از مردم و برادرانمان در مسجد الاقصی و مدافعان دو قبله اول و سومین حرم شریف است و ما از ملت‌های عرب و اسلامی می‌خواهیم. برای کمک به مردم و برادران خود در فلسطین، بیت المقدس و مسجد الاقصی بشتابند.

پربیننده ترین خبرها