رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان احیای روابط ایران و عربستان را به آیت الله رئیسی تبریک گفت

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان احیای روابط ایران و عربستان را به آیت الله رئیسی تبریک گفت
شنبه 19 فروردين 1402 - 22:42

رهبر جمعیت علمای اسلام حزب ائتلافی دولت پاکستان آغاز روابط رسمی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را برای ارتقای صلح و ثبات در منطقه بویژه دلگرمی جهان اسلام مهم دانست و دستیابی به این توافق تاریخی را به آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان تبریک گفت.  

العالم ـ آسیا

مولانا «فضل الرحمان» که همزمان ریاست جنبش دمکراتیک پاکستان که دولت این کشور را تشکیل می‌دهد، برعهده دارد طی نامه‌ای به «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در اسلام‌آباد مراتب خرسندی و تبریک حزب متبوع خود از احیای روابط رسمی میان ایران و عربستان اعلام کرد.

وی اظهار کرد: توافق عادی‌سازی روابط میان دو کشور بیانگر چشم‌انداز موفق دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و خردمندی مقام‌های ایرانی است که به اعتلای جایگاه امت اسلامی همچنین تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

این رهبر سیاسی پاکستان تاکید کرد که دوستی ایران و عربستان به خصومت‌ها در منطقه خلیج فارس پایان داده و بزودی شاهد نتایج پربار آن در مسیر پایان جنگ یمن و رسیدگی به دیگر بحران‌ها در جهان عرب خواهیم بود.

وی افزود: جمعیت علمای اسلام، وحدت را اصل اساسی برای توسعه و رفاه ملل اسلامی دانسته و معتقد است که حل اختلافات و هرگونه نزاع نه از راه درگیری و خصومت بلکه فقط با تعامل و گفت وگو امکان پذیر خواهد بود.

مولانا فضل الرحمان با تبریک به رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت که تصمیم ارزشمند آیت الله رئیسی برای ازسرگیری روابط دوجانبه با عربستان یک اقدام به موقع بود و ما در همین راستا به حمایت از دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی صبح روز ۱۷ فروردین در پکن دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزرای خارجه پس از این دیدار بیانیه مشترکی را با حضور وزیر خارجه چین به امضا رساندند و ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی‌های دو کشور در زمان مورد توافق، بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها