هشدار اردن درباره اقدامات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی

هشدار اردن درباره اقدامات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی
يکشنبه 20 فروردين 1402 - 01:08

وزارت امورخارجه اردن نسبت به وضعیت تاریخی و قانونی مسجد الاقصی هشدار داد.

العالم - اردن

به گزارش "الجزیره"، در بیانیه وزارت امورخارجه اردن آمده است: نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار ادامه نقض وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر مسجد الاقصی توسط "اسرائیل" و هتک حرمت اماکن مقدس و نقض حق عبادت مسلمانان در ماه مبارک رمضان هشدار می‌دهیم.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است: تخلیه مسجد الاقصی جهت فراهم کردن زمینه تعرض صهیونیست‌ها اوضاع را به سمت تنش و خشونت بیشتر سوق خواهد داد و دود آن در چشم همه خواهد رفت.

پیش از این نیز رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نسبت به وضعیت مسجد الاقصی هشدار داد.

وی در گفت وگوی با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی خواستار اجتناب از هرگونه تغییر در وضعیت حاکم بر مقدسات قدس و جلوگیری از تشدید تنش و درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و لبنان و غزه شد.

اردوغان گفته که ترکیه هرگز در برابر تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسجد الاقصی و وضعیت حاکم بر آن سکوت نخواهد کرد.

نظامیان صهیونیست طی ایام ماه مبارک رمضان به صورت همه روزه به مسجدالاقصی یورش می‌برند و به آزار و اذیت نمازگزاران و معتکفان فلسطینی می‌پردازند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب بصورت گسترده نوار غزه به ویژه جنوب آن را به بهانه شلیک موشک از خاک لبنان که مسئولیت آن را متوجه حماس کردند، این باریکه را بمباران کردند.

به دنبال بمباران نوار غزه، گروه‌های فلسطینی نیز دست بسته نبوده و ضمن مقابله پدافنی با جنگنده‌های اسرائیلی، شهرک‌های اطراف نوار غزه را هدف راکت قرار دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها