ادعای خنده دار رویترز درباره ارسال سلاح ایرانی به سوریه

ادعای خنده دار رویترز درباره ارسال سلاح ایرانی به سوریه
چهارشنبه 23 فروردين 1402 - 21:55

خبرگزاری رویترز انگلستان به نقل از 9 منبع سوری، ایرانی، اسرائیلی و غربی ادعا کرد که ایران از پروازهای کمک به زلزله زدگان سوری برای ارسال سلاح و تجهیزات نظامی جهت حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه استفاده کرده است.

العالم – درگوشی

با مطالعه خبر رویترز، خواننده درمی یابد که تمام این منابع فقط این اشخاص هستند، ژنرال یوسی کوپرواسر، رئیس سابق تحقیقات ارتش صهیونیستی و مدیرکل سابق وزارت امور راهبردی، و یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، سرهنگ عبدالجبار عکیدی که از ارتش سوریه جدا شده است، یک منبع منطقه ای، دو مقام اطلاعاتی غربی و یک منبع منطقه ای نزدیک به سران ایران و اسرائیل و یک منبع امنیتی منطقه ای.

صحت و سقم خبر رویترز با ماهیت این منابع آشکار شده است!! منابعی که از طرف سرسخت ترین دشمن ایران و سوریه صحبت می‌کنند تا بتوانند تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه و جنایات این رژیم علیه مردم سوریه را توجیه کنند.

همچنین جنایات رژیم صهیونیستی در زمینه حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری برای نابودی سوریه که البته در تحقق این توطئه ناکام ماندند.

واضح است که چنین اخباری در چارچوب جنگ رسانه ای و روانی غرب علیه سوریه و محور مقاومت قرار دارد، هدف از این دروغ های رویترز و منابع جعلی اش آن است که افکار عمومی غرب را به پذیرش جنایات اسرائیلی علیه سوریه و مردم منطقه وادارد و اینگونه وانمود کند که این رژیم صهیونیستی است که قربانی شده است.

رسانه‌های غربی همواره با انتشار اخبار دروغ شریک جنایات 11 سال گذشته علیه مردم سوریه اعم از محاصره ظالمانه ، اشغال بخش‌هایی از سوریه توسط آمریکا، تجاوزگری اسرائیلی و استمرار جنگ در سوریه بوده اند.

به نظر می رسد غرب و اسرائیل از کمک های بشردوستانه ایران و کشورهای دوست سوریه برای کاهش درد و رنج مردم زلزله زده سوریه خشمگین شده اند. چرا که امیدوار بودند فاجعه انسانی ناشی از زلزله در کنار جنگ جهانی تحمیلی علیه سوریه به تضعیف انسجام مردم با رهبری و ارتش سوریه و نهایتا نابودی نظام آن منجر شود اما همبستگی مردم، نظام و ارتش سوریه، باعث پیروزی دمشق در برابر توطئه دشمنان شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها