شکست طرح «سازش» و عقب‌نشینی اشغالگران از مسجد الاقصی

شکست طرح «سازش» و عقب‌نشینی اشغالگران از مسجد الاقصی
پنج‌شنبه 24 فروردين 1402 - 22:36

کارشناسان و ناظران بر این باورند که عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از تجاوزگری اخیر خود در مسجد الاقصی، به عنوان شکستی برای این رژیم، حاصل فشار ناشی از دستیابی حماس به موشک‌های راهبردی دوربرد در لبنان است.

العالم - فلسطین اشغالی

کارشناسان امور خاورمیانه می گویند که تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای عقب نشینی از تجاوزات خود به مسجد الاقصی، اگرچه پس از اختلاف نظر در میان وزرای این رژیم اتخاذ شد، اما برای جلوگیری از بروز فاجعه ای بزرگتر صورت گرفت.

کارشناسان اشاره می کنند رژیم صهیونیستی با تسلیم شدن، دماغش به خاک مالیده شد؛ در حقیقت شین بت و بخشی از وزرای رژیم صهیونیستی در تلاش بودند تا بخشی از بازدارندگی از دست رفته این رژیم را بازگردانند، اما برعکس مجبور به عقب نشینی شدند.

این تحلیل گران فاش کردند که دو روز قبل از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی، اطلاعاتی درز کرده بود که حماس در لبنان به واسطه ایران از حزب الله، موشک‌های دوربرد و دقیق زن استراتژیک دریافت کرده است، و این خبر در حقیقت به اشغالگران فهماند که دل بستن به عدم مشارکت طرف لبنانی برای جلوگیری از اتحاد جبهه ها چیزی جز یک ایده شکست خورده و فکر ناامیدکننده نیست.

کارشناسان تأکید می کنند که رژیم صهیونیستی با خسته کردن تمام نیروهای ذخیره خود و جذب نیروهای کماندویی در تل آویو، با خطر بزرگی مواجه شده که ناشی از توهمات این رژیم اشغالگر است.

مقامات جنبش جهاد اسلامی بر شکست پروژه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد نسل جدیدی از فلسطینیان مخالف مقاومت تاکید کرد و از تداوم مبارزه با مقاومت سخن گفت.

این مقامات می گویند که اصرار فلسطین بر پایبندی به مقاومت در برابر تروریست ها، موید شکست تمام تلاش های آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی فلسطینی ها برای دست یافتن به فلسطینی جدید و پذیرنده «اسرائیل» است.

مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح می کنند که نیروهای مقاومت با فرماندهی شهیدانی همچون جمیل العموری و سایر شهدای عظیم الشان برای حمایت قدس و فلسطین جنگیدند و به مقام شهادت نایل شدند؛ این امر مؤید این حقیقت است که مقاومت باقی خواهد ماند، بلکه گستره آن افزایش خواهد یافت تا اشغال سرزمین فلسطین پایان یابد.
این مقامات جهاد اسلامی می افزایند که کرانه باختری برای اسرائیل اهمیت زیادی دارد و مقاومت در کرانه باختری و قلب سرزمین های اشغالی برای آن بسیار دردناک است.

مقامات جهاد اسلامی تصریح کردند که رژیم اشغالگر طی چند ماه گذشته متحمل خسارات انسانی فراوانی شده است و آماری مانند 20 کشته و 130 زخمی برای رژیم صهیونیستی بسیار زیاد است، زیرا در اکثر موارد جنگ های قبلی، هرگز متحمل چنین خساراتی نشده بود.

آنها تاکید می کنند که رژیم اشغالگر در گذشته بر این باور بود که محور مقاومت تنها یک محور بازدارنده است، اما امروز متوجه شده است که این معادله با وضع قوانین جدید تغییر کرده و مقاومت می تواند قدرتمندانه در حمله پیشدستی کند.

کارشناسان امور فلسطین می گویند اشغالگران قصد داشتند به مقاومت فلسطین ضربه بزنند، اما اتاق عملیات محور مقاومت این نقشه صهیونیست ها را خنثی کرد.

کارشناسان تاکید می کنند که این شکست رژیم صهیونیستی در واقع پیروزی محور مقاومت از ایران تا یمن است که باعث محرومیت استکبار صهیونیستی از برگزاری اعیاد خود در مسجدالاقصی گردید.

کارشناسان تاکید می کنند که فعالیت های روز قدس امسال با تجلیل از شهدای کرانه باختری و با شعار «کرانه باختری، سپر بیت المقدس» برگزار خواهد شد و برای همگان پیام حمایت مادی، سیاسی، نظامی و معنوی از مردم فلسطین در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها