واکنش منفی احزاب سودانی به درگیری‌های جاری این کشور

شنبه 26 فروردين 1402 - 20:33

حزب الامه و ائتلاف نیروهای تغییر، در سودان از ارتش و شبه نظامیان "واکنش سریع" خواستند به درگیری‌ها پایان داده و پای میز مذاکرات بنشینند.

العالم- آفریقا

"عبدالجلیل الباشا" یکی از رهبران حزب الامه سودان در گفت‌وگو با تلویزیون العالم تصریح کرد: بهای درگیری‌های جاری میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع را ملت سودان خواهند پرداخت.

الباشا افزود: راه‌حل اساسی در سودان در تکمیل روند سیاسی نهفته است و ملت سودان قادر است سرنوشت کشورشان و روند سیاسی را مدیریت کند.

وی خاطرنشان کرد که برخی طرف‌ها خواهان ثبات در سودان نیستند.

الباشا در ادامه افزود: "عبدالفتاح البرهان" رئیس شورای حاکمیت سودان و "حميدتی" فرمانده نیروهای شبه نظامی "واکنش سریع" باید با عقلانیت به میز مذاکرات بازگردند.

بنابر این گزارش، امروز درگیری‌های شدیدی بین نیروهای شبه نظامی "واکنش سریع" و ارتش سودان در مناطق مختلف خارطوم پایتخت این کشور رخ داد که منجر به تلفات زیادی شد.

نیروهای واکنش سریع از کنترل بر کاخ ریاست‌جمهوری و پایگاه نظامی و فرودگاه‌های "مروی" و خارطوم و "الابیض" و برخی اهداف دیگر خبر داد.

همزمان ارتش سودان سیطره نیروهای واکنش سریع بر مقر فرماندهی ارتش را تکذیب و تأکید کرد که این مقر تحت کنترل ارتش است.

درگیری‌هایی در نزدیکی مقر نیروهای شبه نظامی "واکنش سریع" در جنوب خارطوم به وقوع پیوست و به شمال و مرکز پایتخت و نیز به شهرهای ام درمان و بحری گسترش یافت.

پربیننده ترین خبرها