برای اولین بار پس از 10 سال؛

وزیر امور خارجه سوریه فردا به تونس می رود

وزیر امور خارجه سوریه فردا به تونس می رود
يکشنبه 27 فروردين 1402 - 18:54

وزارت امور خارجه تونس از سفر قریب الوقوع "فیصل المقداد " وزیر امور خارجه سوریه به تونس خبر داد، این اولین سفر یک مقام سوری طی بیش از 10 سال گذشته و از زمان قطع روابط دو کشور در سال 2012 به شمار می رود.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، وزارت امور خارجه تونس امروز (یکشنبه) اعلام کرد " فیصل المقداد " وزیر امور خارجه سوریه ، فردا (دوشنبه) در یک سفر کاری به تونس خواهد رفت.

بر اساس این بیانیه ، المقداد در روزهای 17 الی 19 آوریل بنا به دعوت " نبیل عمار " وزیر خارجه تونس در این کشور خواهد بود.

طبق اعلام بیانیه وزارت خارجه تونس، این سفر درچارچوب تمایل سوریه به از سرگیری روابط دوجانبه به روند طبیعی خود به دنبال تعیین سفیر تونس در جمهوری عربی سوریه و تصمیم مقامات سوری برای گشایش سفارت سوریه در تونس و تعیین سفیر برای این سفارت خانه در راستای منفعت برای ملت دو کشور صورت می گیرد.

این اولین سفر یک مسئول سوری به تونس از زمان قطع روابط دو کشور در سال 2012 به شمار می رود.

وزیر امور خارجه سوریه دیروز (شنبه) به الجزایر سفر کرده بود. وی همچنین روز چهارشنبه طی سفری رسمی به عربستان سعودی رفت و با "فیصل بن فرحان" وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

وزارت امور خارجه تونس و سوریه روز چهارشنبه گذشته ، در بیانیه ای مشترک اعلام کرده بودند که سفارتخانه های دو کشور باز گشایی خواهند شد و دو کشور به انتخاب سفیر در کشور مقابل اقدام خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها