مصر خواستار توقف فوری درگیری‌های نظامی در سودان شد

مصر خواستار توقف فوری درگیری‌های نظامی در سودان شد
يکشنبه 27 فروردين 1402 - 21:02

وزارت خارجه مصر امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری عملیات نظامی در سودان و استفاده از زبان گفت‌وگو شد.

العالم - مصر

وزارت امور خارجه مصر یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصر از طرف‌های درگیر در جریان درگیری سودان خواست تا با توجه به ادامه عملیات نظامی و احتمال تشدید تنش‌ها، فوراً عملیات نظامی را متوقف کنند و به زبان گفت‌وگو برای حل اختلافات، به منظور حفظ یکپارچگی و ثبات کشور روی بیاورند.

در این بیانیه آمده است: با ابراز تأسف عمیق و تسلیت صمیمانه مصر از کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم سودان، اعم از نظامی یا غیرنظامی، اعلام می‌کنیم که از هیچ تلاشی برای جلوگیری از این درگیری دریغ نخواهیم کرد. تلاش‌های لازم در همکاری با کشورهای دوست و برادر برای حل بحران کنونی صورت گرفته و به درخواست مصر وعربستان، اتحادیه عرب جلسه اضطراری تشکیل داده است.

وزارت امور خارجه مصر در ادامه بیانیه خود افزود: قاهره بر لزوم عدم سوء استفاده هیچ طرف خارجی از تحولات جاری سودان و انجام اقداماتی که به درگیری‌ها دامن می‌زند و تمامیت ارضی این کشور را تضعیف می‌کند، تأکید دارد.

سودان برای دومین روز متوالی شاهد درگیری های خشونت آمیز و اتهامات متقابل بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» و نیروهای ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» است.

به گزارش ایرنا، درپی تشدید این درگیری‌ها، روسای جمهور مصر و سودان جنوبی برای میانجیگری بین طرف های درگیر در سودان اعلام آمادگی کردند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان آخرین آمار درگیری‌های آغاز شده از صبح شنبه تا امروز بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر خارطوم و برخی دیگر از مناطق این کشور را ۵۶ کشته و ۵۹۵ زخمی اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها