جنبش جهاد اسلامی خواستار قیام سراسری در حمایت از اسیران در بند رژیم صهیونیستی شد

جنبش جهاد اسلامی خواستار قیام سراسری در حمایت از اسیران در بند رژیم صهیونیستی شد
يکشنبه 27 فروردين 1402 - 22:51

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر وخامت حال «شیخ خضر عدنان» فرمانده اسیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در زندان‌های رژیم صهیونیستی، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی، خواستار قیام ملت فلسطین در حمایت از اسیران در بند رژیم صهیونیستی شد و گفت که شمشیر مقاومت تنها در صورت آزادی اسرا در غلاف خواهد رفت.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری العهد، «احمد المدلل» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در این باره اظهار کرد: شیخ خضر عدنان که ۷۱ روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد، با گرسنگی، تشنگی، درد و بیماری که بدنش را به ستوه می‌آورد، از حیثیت همه ملت فلسطین دفاع می‌کند. شیخ عدنان به منظور رد بازداشت خودسرانه خود بر ادامه اعتصاب غذا اصرار دارد.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: صدها اسیر بیمار فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر در نتیجه جنایت سهل انگاری پزشکی و قتل عمد توسط کابینه فاشیست افراطی «بن گویر» (وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) در تلاش است در مقابل دیدگان جهانیان تصمیم خود را برای اعدام اسرا به تصویب برساند، با مرگ تدریجی مواجه هستند.

المدلل همچنین خاطرنشان کرد: اقدامات اشغالگران درباره شیخ خضر عدنان، چیزی بیش از تلاشی مذبوحانه برای شکستن اراده اسرای مبارز نیست.

این اظهارات پس از آن بیان شد که مرکز امور اسیران فلسطینی روز یکشنبه در بیانیه ای نسبت به احتمال شهادت شیخ خضر عدنان که بمدت ۷۱ روز اعتصاب غذا کرده است، هشدار داد.

در بیانیه این مرکز آمده است: وضع سلامت شیخ عدنان به مرحله خطرناکی رسیده و در آستانه شهادت است.

این مرکز از ملت فلسطین خواست از فرمانده اسیر مقاومت فلسطین حمایت و رژیم صهیونیستی را به خاطر زندانی کردن وی رسوا کنند.

انجمن حمایت از اسیران فلسطینی «واعد» نیز اعلام کرد که شیخ خضر عدنان هر لحظه ممکن است به شهادت برسد.

این انجمن امروز در بیانیه ای اضافه کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی، شیخ عدنان را از هرگونه توجه حقوقی و رسانه ای دور داشته است و اوضاع وی رضایت بخش نیست.

انجمن واعد نسبت به پیامدهای هرگونه جنایت در حق شیخ خضر عدنان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، «شیخ خضر عدنان» مارس سال ۱۹۷۸ (فروردین۱۳۵۷) در روستای عرابه استان جنین و در خانواده ای مجاهد به دنیا آمد. وی متاهل و دارای دو برادر، یک خواهر، ۹ فرزند است که بزرگترین آن ها ۱۴ و کوچکترین آن ها سه سال دارد.

شیخ عدنان مقطع ابتدایی را در مدرسه عرابه گذراند و مقطع راهنمایی را هم در مدرسه ابوجهاد به پایان رساند.

وی در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه بیرزیت واقع در کرانه باختری رود اردن موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته ریاضیات اقتصادی شد.

در سال ۲۰۰۴ در همین دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، رشته اقتصاد پذیرفته شد اما به سبب بازداشت توسط اشغالگران صهیونیست نتوانست ادامه تحصیل دهد.

شیخ عدنان از اولین افراد در روستای خود بود که همزمان با تاسیس جنبش جهاد اسلامی در اوایل دهه هشتاد میلادی به این جنبش پیوست و از اولین موسسان جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز به شمار می رود.

وی همچنین به عنوان دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بیرزیت تعیین شد و در سال ۱۹۹۸ در انتخابات این انجمن به پیروزی رسید.

شیخ عدنان را به عنوان سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز می شناسند و همین امر باعث شده بود که او چندین بار از سوی رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شود.

تا پیش از این، ‌ وی بیش از ۱۲ بار بازداشت شده و حدود هشت سال را در زندان های رژیم صهیونیستی به سر برده بود. همه این بازداشت ها از نوع بازداشت موقت بود.

وی از سال ۲۰۱۱ تاکنون به صورت بازداشت اداری (بازداشت موقت بدون اتهام و به مدت نامعلوم) در بند است و هربار پس از اعتصاب غذا، آزاد می شود.

شیخ خضر عدنان آخرین بار ساعت ۲ بامداد یکشنبه پنجم فوریه (۱۶ بهمن) با حمله نظامیان اشغالگر به منزلش بازداشت شد.

پربیننده ترین خبرها