کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای مقابله با کره شمالی رزمایش دفاع موشکی برگزار می کنند

کره جنوبی، آمریکا و ژاپن برای مقابله با کره شمالی رزمایش دفاع موشکی برگزار می کنند
دوشنبه 28 فروردين 1402 - 09:54

کره شمالی روز جمعه یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد را آزمایش کرد.

العالم - آسیا

بنابر گزارش رویترز، نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد این کشور به همراه ایالات متحده و ژاپن روز دوشنبه تمرینات مشترک دفاع موشکی دریایی را برگزار خواهند کرد تا برای همکاری امنیتی بیشتر به منظور مقابله بهتر با آنچه «تهدیدات موشکی در حال تحول کره شمالی» نامیده شد، آماده شوند.
این خبر چند روز پس از آن اعلام شد که سه کشور در مذاکرات سه جانبه خود در واشینگتن برای اجرای منظم رزمایش‌های دفاع موشکی و ضد زیردریایی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای افزایش همکاری‌های دیپلماتیک و نظامی به توافق رسیدند.
رزمایش روز دوشنبه در آب‌های بین‌المللی بین کره و ژاپن برگزار می‌شود و ناوشکن 7600 تنی Aegis کره جنوبی Yulgok Yi I، ناوشکن موشک هدایت‌کننده ایالات متحده USS Benfold و ناوشکن آتاگو ژاپن که به سامانه‌های راداری Aegis نیز مجهز است، در آن مشارکت خواهند داشت.
نیروی دریایی کره جنوبی گفت این سه کشور با ایجاد یک هدف مجازی تحت سناریوی تحریک موشکی بالستیک کره شمالی، بر تسلط بر رویه‌های واکنش - از کشف تا ردیابی و به اشتراک گذاری اطلاعات، تمرکز خواهند کرد.
تنش‌ها در هفته‌های اخیر با تشدید فعالیت‌های نظامی کره شمالی و آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد جدید در روز جمعه که کارشناسان می‌گویند پرتاب موشک را بدون هشدار قبلی تسهیل می‌کند، بالا گرفته است.
قرار است نیروهای هوایی کره جنوبی و ایالات متحده به طور جداگانه رزمایش های خود را از روز دوشنبه به مدت 12 روز آغاز کنند.
همچنین روز دوشنبه، کره جنوبی و ژاپن مذاکرات دوجانبه خود را با حضور مقامات ارشد دیپلماتیک و امنیتی در سئول پس از پنج سال توقف، در بحبوحه گرم شدن روابط پس از سال‌ها اختلاف بر سر مسائل مربوط به تاریخ جنگ، از سر گرفتند.
یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی متعهد شده است روابط را فراتر از گذشته تقویت کند و برای اولین بار در 12 سال گذشته به عنوان رهبر این کشور در ماه مارس از توکیو بازدید کرد.

پربیننده ترین خبرها