النخاله در بغداد: رژیم صهیونیستی در محاصره ده‌ها هزار موشک مقاومت است

النخاله در بغداد: رژیم صهیونیستی در محاصره ده‌ها هزار موشک مقاومت است
دوشنبه 28 فروردين 1402 - 11:26

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سفر به عراق، تاکید کرد که مقاومت با ده‌ها هزار موشک در غزه و لبنان، رژیم صهیونیستی را محاصره کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«زیاد النخاله» دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین در جریان سفر به کشور عراق در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور به بهانه روز جهانی قدس، گفت، مردم فلسطین بویژه در کرانه باختری، در یک رویارویی تمام‌عیار و فراگیر با اشغالگران به سر می‌برند.

وی تاکید کرد که تشدید مقاومت فلسطین در کرانه باختری، تهدیدی مستقیم برای امنیت رژیم اسرائیل است. مقاومت در کرانه باختری و غزه و نیز نیروهای مقاومت در منطقه، در یک حالت بازدارندگی مقابل اسرائیل اشغالگر قرار دارند و رژیم اسرائیل در محاصره ده‌ها هزار موشک مقاومت در غزه و لبنان قرار گرفته است.

دبیر کل جهاد اسلامی افزود، دشمن صهیونیستی دیگر دریافته که به دلیل بازدارندگی مقاومت، موازنه قدرت کاملا برقرار شده است.

النخاله در خصوص احیای روز جهانی قدس تاکید کرد که روز قدس که ما آن را جشن می‌گیریم، بیانگر اراده امت اسلام در آزادسازی فلسطین است و امام خمینی (ره) زمانی‌که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد، مایه الهام بود.

پیام مهم توافق ازسرگیری روابط ریاض - تهران

این رهبر جنبش جهاد اسلامی در خصوص توافق از سرگیری روابط میان و عربستان سعودی، گفت: توافق ایران و عربستان پیام مهمی برای کشورهایی داشت که برای عادی‌سازی با اشغالگر شتاب می‌کنند. امیدواریم عربستان به مسیر درست برود و از سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه عرب‌ها دور شود و از عادی‌سازی پرهیز کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، عراق را رکن اصلی نظام عربی دانست که فقدان و غیبت آن از این نظام، نقصان بزرگی ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس، النخاله، پنجشنبه پیش به دعوت رسمی مقامات عراقی وارد بغداد شد و رسانه‌ها اعلام کردند که وی علاوه بر شرکت و سخنرانی در مراسم روز جهانی در پایتخت عراق با شماری از رهبران سیاسی و حزبی و شخصیت‌های عراقی دیدار خواهد کرد و محور این دیدار‌ها، بررسی جدیدترین تحولات فلسطین و جهان عرب و راه‌های حمایت از مقاومت فلسطین خواهد بود.

زیاد النخاله در این خصوص گفت که سفرش به عراق، در راستای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی است و پیام روشنی دارد مبنی بر اینکه عراق پشتیبان مقاومت و مردم فلسطین است.

او همچنین از دیدار خود با رئیس‌جمهور، نخست وزیر و وزرا و رهبران گروه‌های سیاسی عراق خبر داد و تأکید کرد که سفر او پیام قاطعی برای رژیم صهیونیستی دارد.

پربیننده ترین خبرها