رهبر حزب مخالف النهضه تونس زندانی شد

رهبر حزب مخالف النهضه تونس زندانی شد
پنج‌شنبه 31 فروردين 1402 - 11:07

به دنبال صدور حکم زندان راشد الغنوشی رهبر حزب مخالف النهضه تونس، از سوی یک قاضی تحقیق تونسی، وی روانه زندان شد.

العالم ـ تونس

به گزارش العالم، منابع خبری تایید کردند که یک قاضی تحقیق تونسی دستور زندانی شدن راشد الغنوشی، رهبر حزب مخالف النهضه را صادر کرده است.
در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از منیه بوعلی وکیل دادگستری و عضو کمیته وکلای مدافع رئیس جنبش "النهضه" تونس گزارش داد که قاضی تحقیق پس از ساعت ها بازجویی از الغنوشی به اتهام توطئه علیه امنیت داخلی، دستور زندانی شدن او را صادر کرد.

پایگاه الشروق تونس نیز گزارش داد: اتهام الغنوشی توطئه و تعدی به امنیت داخلی کشور و هدف از آن تلاش برای تغییر حکومت و ایجاد درگیری میان شهروندان اعلام شده است.

این پایگاه تونسی خاطرنشان کرد، راشد الغنوشی پس از جلسه ۹ ساعته بازپرسی، روانه زندان شده است.

به دنبال اقدام دادستانی تونس در خصوص صدور حکم بازداشت راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه تونس دوشنبه گذشته بازداشت شد. همزمان برگزاری هر نوع جلسه در همه دفاتر این جنبش و جبهه مخالف الخلاص ممنوع شد.

نیروهای امنیتی تونس پس از بازداشت الغنوشی ، دفاتر جبهه مخالف الخلاص و جنبش النهضه را پلمپ کرده و برگزاری هر گونه نشست و جلسه ای را در این دفاتر ممنوع اعلام کردند.

رئیس جمهور تونس از ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ (سوم مرداد ۱۴۰۰) مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق‌العاده را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و سپس انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض‌های احزاب و جریان‌های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد.

مخالفان سعید وی را به کودتا علیه دستاوردهای دموکراتیک قیام سال ۲۰۱۱ میلادی که به برکناری «زین العابدین بن علی» دیکتاتور (رئیس جمهور وقت) تونس منجر شد متهم می‌کنند اما سعید می‌گوید که اقداماتش قانونی و برای نجات تونس از بحران سیاسی طولانی مدت ضروری است.

پربیننده ترین خبرها