العاروری؛ استراتژیست محور مقاومت و مهمترین گزینه ترور سران ببرکاغذی

العاروری؛ استراتژیست محور مقاومت و مهمترین گزینه ترور سران ببرکاغذی
دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 - 12:50

صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، علیرغم مهارت بالا در سخنوری و قدرت استدلالش در رسانه‌ها، در سال‌های اخیر ترجیح داده است تا حدی از رسانه‌ها دور شود و این فرصت را به دیگر رهبران رده اول جنبش حماس بدهد.

العالم- فلسطین اشغالی

العاروری در 5 سال اخیر، استراتژی‌ای با عنوان (پروژه اسرائیلی را فقط در جبهه‌های متعدد، یکپارچه و زنجیره‌ای می‌توان شکست داد) در محور مقاومت تدوین کرد.

نیروهای محور مقاومت، از جمله ایران، حزب‌الله و حتی در سوریه به او به عنوان مرد صف اول در رویارویی با رژیم اشغالگر نگاه می‌کنند. چیزی که بسیاری نمی‌دانند این است که رهبران محور مقاومت به تحلیل های العاروری در باره واقعیت اسرائیل اعتقاد داشتند و او طی 20 سال اخیر، ماموریتی سیاسی و نظامی در فلسطین اشغالی را حتی در پشت میله‌های زندان انجام داده است.

نظریه العاروری مبتنی بر گسترش دامنه مقاومت در کرانه باختری و ایجاد یکپارچگی بین جبهه‌های مختلف و به‌ویژه جبهه مقاومت در نوار عزه است. العاروی می‌داند که رژیم اشغالگر در نبردهای آتی به جز قدرت هوایی، ابزاری ندارد و تاکنون در هیچ نبردی پیروز نشده است و طرفی که همواره نتیجه جنگ زمینی را یکسره می‌کند مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان هستند که طی دو دهه اخیر ثابت کردند که در نبردهای زمینی دست بالا را دارند.

نظریه العاروری همچنین بر این امر مبتنی است که کرانه باختری محل فرسایش رژیم اشغالگر است و این واقعیت را می‌توان از طریق عملیات‌های مقاومت فردی و رویارویی مردمی تحقق بخشید. در تل‌آویو معتقدند که تهدید چند جبهه‌ای خطرناک‌ترین تهدید در تاریخ امنیت داخلی این رژیم است و آنها می‌گویند العاروری در تلاش است با گرم کردن جبهه کرانه باختری، دیگر جبهه‌ها را نیز داغ کند. لذا طی یک نشست در تل‌آویو برای بررسی نحوه پاسخ به حملات موشکی از لبنان و از غزه، عکس العاروری روی میز نشست آنها بود و او به عنوان مهم‌ترین گزینه برای ترور انتخاب شد.

العاروری در فلسطین اشغالی به اندازه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس یا یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، معروف و شناخته‌شده نیست ولی سرویس‌های امنیتی رژیم اشغالگر، که در نشست اخیر حضور داشتند به خوبی می‌دانند که العاروری نه تنها در نزد آنان بلکه در نزد تمام طرف‌ها و بازیگران مهم است و لذا هر گونه آسیب زدن به او، نه تنها سه جبهه بلکه چهارمین جبهه یعنی داخل فلسطین را شعله‌ور می‌کند و آن زمان است که با قاطعیت اثبات می‌شود که اسرائیل ببر کاغذی است.

پربیننده ترین خبرها