بحران سودان؛ چه سناریویی در انتظار این کشور است؟

دوشنبه 4 ارديبهشت 1402 - 19:26

یک کارشناس روابط بین‌الملل تأکید کرد: کشورهایی که به سرعت اتباع خود را از سودان خارج کرده‌اند جزئیات کاملی درباره سناریوی پیش روی سودان در اختیار دارند.

العالم - آفریقا

"ایمن سمیر" در گفت‌وگو با تلویزیون العالم تصریح کرد: قدر مسلم است که این کشورها مطلع هستند که اوضاع سودان فاجعه‌بار است و دیپلمات‌ها یا اتباع کشورهای عربی و غربی نمی‌توانند در سایه نبود آب و قطعی برق و خطوط اینترنت و نیز در بحبوحه حملات کورکورانه به منازل و مجتمع‌های مسکونی، همچنان در این کشور بحران‌زده بمانند به‌ویژه در شرایطی که کاروان حامل دیپلمات‌های آمریکایی و سازمان ملل هدف حملات موشکی قرار گرفتند و به سمت نماینده اتحادیه اروپا تیراندزای شد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در شرایط فعلی، نشاندن دو طرف رقیب( ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع) بر سر میز مذاکره غیرممکن است و در نتیجه چنین شرایطی، کشورها اقدام به خارج کردن اتباع خود از سودان کردند.

به گفته این کارشناس، سودان در معرض سناریوهای فاجعه‌بار چه در ارتباط با اوضاع انسانی و یا سیاسی و حتی درخصوص تشکیل دولت سودان قرار دارد.

او خاطرنشان کرد که بیشتر کشورهای شورای امنیت در تلاش هستند خود را از تحولات سودان دور نگه دارند و بدون ارائه کمکی، آن را تنها رها کنند.

پربیننده ترین خبرها