عضو ارشد داعش و عامل حمله مرگبار به فرودگاه کابل توسط طالبان کشته شد

عضو ارشد داعش و عامل حمله مرگبار به فرودگاه کابل توسط طالبان کشته شد
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 - 07:25

عضو ارشد تروریست های داعش خراسان و مسئول بمب‌گذاری انتحاری در فرودگاه کابل در سال ۲۰۲۱، به دست طالبان کشته شد، شاخه خراسان متعلق به گروه تروریستی داعش فعالیت خود را از سال ۲۰۱۴ از شرق افغانستان آغاز کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رویترز، مقامات آمریکایی گفتند یکی از اعضای گروه تروریستی داعش که مسئول بمب‌گذاری انتحاری در فرودگاه کابل در سال ۲۰۲۱ بود، توسط نیروهای طالبان کشته شد.
در حمله انتحاری یک عضو گروه تروریستی « داعش خراسان» به فرودگاه کابل در ۲۶ اوت سال ۲۰۲۱ ( شهریور ۱۴۰۰) حدود ۱۷۰ نفر، از جمله ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند.
این حمله در زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و هرج و مرج و ازدحام جمعیت در مقابل ورودی فرودگاه بین‌المللی کابل، «ابی گیت»، روی داد.
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت که فرد کشته شده، یکی از مقامات کلیدی داعش خراسان بود که مستقیماً در طراحی عملیات‌هایی مانند «ابی گیت» نقش داشت.
وی هویت این عضو داعش خراسان و محل کشته شدنش را مشخص نکرد.
شاخه خراسان گروه تروریستی داعش فعالیت خود را از سال ۲۰۱۴ از شرق افغانستان آغاز کرد. این گروه تاکنون مسئولیت مرگبارترین حملات علیه شیعیان در این کشور را به عهده گرفته است.

پربیننده ترین خبرها