خانواده رییس جمهور سابق سودان: البشیر در بیمارستان نظامی بستری است

خانواده رییس جمهور سابق سودان: البشیر در بیمارستان نظامی بستری است
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 - 12:05

منابعی در خانواده عمر البشیر رئیس جمهور برکنار شده سودان گفتند که وی در بیمارستان نیروهای مسلح در خارطوم تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد.

العالم - آفریقا

بنابر گزارش الجزیره، منابع آگاه در خانواده عمر البشیر خاطرنشان کردند که وی تا کنون در بیمارستان نظامی بستری و تحت درمان بوده است.

این در حالی است که گزارش هایی دریافت شده است مبنی بر اینکه زندانیان زندان کوبر – واقع در شمال غرب خارطوم – پیش از این با استفاده از درگیری های جاری بین ارتش و شبه نظامیان موسوم به نیروهای واکنش سریع از زندان گریخته اند.

عمر البشیر از مدتها پیش در بیمارستان نظامی بستری بوده است.

وی و اغلب رهبران حزب منحل شده کنگره ملی (حزب حاکم پیشین) در در زندان کوبر نگهداری می شدند.

خبرگزاری الجزیره در سودان گزارش داد برخی سران نظام سابق سودان از جمله علی عثمان طه، نایب رئیس سودان، احمد هارون، رئیس سابق حزب کنگره ملی و عوض الجاز، از رهبران حزب حاکم از زندان کوبر خارج شده اند.

احمد هارون در پیامی صوتی که روز سه شنبه از تلوزیون سودان پخش شد گفت که به همراه تعدادی از مقامات سابق از زندان خارج شده اند و از خود دفاع خواهند کرد. وی خاطرنشان کرد که به مدت 9 روز در زمان درگیری های جاری در زندان بوده اند و در آنجا آب و برق به طور کامل قطع بود.

هارون – که تحت تعقیب دادگاه جنایی بین المللی هم هست – اعلام کرده که به همراه دیگر مقامات سابق، به موقع در دادگاه حاضر خواهند شد.

عمر البشیر، رئیس جمهور معزول سودان به فساد مالی، انتقال ذخایر ارزی از کشور و کسب ثروت نامشروع متهم است.

پربیننده ترین خبرها