نقض آتش‌بس و حملات هوایی ارتش سودان علیه شبه نظامیان

نقض آتش‌بس و حملات هوایی ارتش سودان علیه شبه نظامیان
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1402 - 13:27

بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون دست‌کم 512 نفر در درگیری‌های سودان کشته و 4 هزار و 193 نفر زخمی شده اند.

العالم - آفریقا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش سودان روز پنجشنبه شبه نظامیان در شهر خارطوم، پایتخت این کشور را با حملات هوایی مورد حمله قرار داد. همچنین درگیری های مرگبار در دارفور تشدید شده است. با وجود آتش‌بس اعلام‌شده، درگیری‌های سودان وارد سیزدهمین روز شده است.
اواخر روز چهارشنبه، ارتش اعلام کرد با مذاکره در جوبا، پایتخت کشور همسایه سودان جنوبی، درباره تمدید آتش بس سه روزه که روز جمعه منقضی می شود، موافقت کرده است.
از زمان آغاز جنگ در 15 آوریل بین ارتش سودان به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای شبه نظامی واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو، چندین تلاش برای آتش بس صورت گرفته است. اما تمامی این تلاش ها شکست خورده است.
شاهدان گفتند با وجود آتش بس با میانجیگری ایالات متحده که روز سه شنبه اجرایی شد، درگیری ها همچنان ادامه دارد و هواپیماهای جنگی در آسمان حومه شمالی پایتخت در حال گشت زنی هستند و سربازان بر روی زمین به تبادل توپخانه و آتش مسلسل سنگین پرداخته اند.
خیابان های خارطوم تا حدود زیادی خلوت هستند و مغازه ها بسته شده است.
بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، دست‌کم 512 نفر در این درگیری ها کشته و 4 هزار و 193 نفر زخمی شده اند اگرچه تعداد واقعی کشته ها احتمالاً بسیار بیشتر است.

پربیننده ترین خبرها