نقش نیروهای آزادی و تغییر در زمینه تحقق آتش بس در سودان

پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1402 - 19:08

یکی از رهبران حزب امت و نیروهای آزادی و تغییر سودان از تلاش این حزب برای توقف جنگ در این کشور خبر داد.

العالم – سودان

عبدالجلیل الباشا در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: جنگ جاری در سودان روند سیاسی در این کشور را مختل کرده است، بنابراین نیروهای آزادی و تغییر یکی از متضررین این جنگ هستند.

وی ادامه داد: نیروهای آزادی و تغییر، قبل از شروع درگیری بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع، چهار بار میانجیگری را برای جلوگیری از درگیری انجام دادند و در حال حاضر نیز برای توقف جنگ از طریق مذاکره با جامعه بین المللی و منطقه ای در تماس هستند.

به گفته الباشا، جنگ بین ارتش و نیروهای واکنش سریع در سودان پیروز یا مغلوب نخواهد داشت و این مردم سودان هستند که بهای جنگ را می پردازند.

وی یادآور شد: جنگ در سودان باعث شده تا مردم این کشور با کمبود دارو، قطع برق، کمبود آب آشامیدنی و تورم مواجه باشند.

الباشا جنگ در سودان را بیهوده و بی هدف دانست و از طرف های درگیر خواست تا جنگ را متوقف کنند زیرا هیچ طرفی در آن پیروز یا مغلوب نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این حزب از هر نوع ابتکارات محلی، منطقه ای یا بین المللی برای توقف جنگ و نشستن بر سر میز گفت و گو برای حل اختلافات موجود حمایت می کند.

به گفته الباشا، راه حل نهایی درگیری بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع باید سیاسی و از طریق نشستن بر سر میز گفت و گو باشد.

وی گفت که همه ابتکارات، اعم از محلی، منطقه‌ای یا بین‌المللی، برای آتش‌ بس در سودان و نشستن نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان بر سر میز گفتگو، نهایتا در زمینه وادار کردن دو طرف به پذیرش آتش ‌بس و حل اختلافات موفق خواهد بود.

الباشا ادامه داد: بقایای رژیم سابق در صدد سوء استفاده از ارتش هستند تا از طریق لوله تفنگ به قدرت برسند، بنابراین در این جنگ همه بازنده هستند و هیچ پیروزی وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها