روسیه: حمله بامداد شنبه به سوریه کار صهیونیست‌ها بود

روسیه: حمله بامداد شنبه به سوریه کار صهیونیست‌ها بود
يکشنبه 10 ارديبهشت 1402 - 02:09

معاون «مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم» در سوریه تایید کرد که حمله هوایی بامداد شنبه به زیرساخت‌های غیرنظامی در استان حمص، توسط ۴ جنگنده رژیم صهیونیستی انجام شده است.

العالم - سوریه

در حالی که رژیم صهیونیستی مدت‌هاست سیاست سکوت خبری را درباره حملات تجاوزکارانه جنگنده‌های خود به اهدافی در خاک سوریه درپیش گرفته، اما روسیه اغلب دست‌داشتن صهیونیست‌ها در این حملات را تایید می‌کنند.

«اولِگ گورینوف» معاون «مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم» در جمهوری عربی سوریه تایید کرد که حمله هوایی بامداد شنبه به مواضعی در استان حمص، توسط ۴ جنگنده رژیم صهیونیستی انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، گورینوف شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که این زیرساخت‌های غیرنظامی بودند که در شب ۲۹ آوریل توسط جنگنده‌های صهیونیستی هدف قرار گرفته و تعدادی غیرنظامی سوری در آن نیز زخمی شدند.

وی در این‌باره توضیح داد: «شب ۲۹ آوریل از ساعت ۰۰:۴۷ دقیقه تا ساعت ۰۱:۰۰ دقیقه، چهار جنگنده تاکتیکی اف-۱۵ اسرائیلی نیروی هوایی اسرائیل از دریای مدیترانه از طریق بخش شمالی لبنان، به زیرساخت‌های غیرنظامی در استان حمص حمله موشکی انجام دادند. به گفته طرف سوری، در نتیجه این حمله، چهار کامیون سوخت منهدم و دو غیرنظامی زخمی شدند».

این مقام روس همچنین خبر داد که طی یک روز گذشته مواضع نیروهای دولتی سوریه در منطقه کاهش تنش ادلب، ۵ بار توسط گروهک‌های تروریستی «حزب اسلامی ترکستان» و «جبهه النصره» هدف گلوله‌باران قرار گرفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها