گزارش العالم از خروج 65 ایرانی از سودان و استقبال عربستان از آنها در جده

گزارش العالم از خروج 65 ایرانی از سودان و استقبال عربستان از آنها در جده
يکشنبه 10 ارديبهشت 1402 - 13:29

65 ایران ساکن سودان با حمایت دولت عربستان از خارطوم خارج شدند و پس از رسیدن به عربستان مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفتند.

العالم - ایران

تلاش برای خارج کردن غیرنظامیان و نجات آنها از درگیری های جاری سودان منجر به تقویت روابط بین کشورهایی شده است که به دنبال تجدید روابط خود پس از سالها جدایی بوده اند.

عربستان سعودی به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای خارج کردن غیرنظامیان از سودان، کشتی حامل هزار و 900 غیرنظامی از ده‌ها ملیت را از بندر سودان به کشورهایشان فرستاد که در میان آنان، 65 اتباع ایرانی نیز حضور داشتند که در سایه نزدیکی اخیر تهران و ریاض مورد توجه ویژه قرار گرفتند.

حسن زرنکار، کاردار سفارت ایران در عربستان سعودی گفت: پادشاهی عربستان سعودی در چارچوب تلاش ها برای انتقال شهروندان ایرانی از سودان به بندر جده همکاری کامل دارد و از تلاش آنها که نمادی از همکاری کنسولی بین دو کشور و همکاری های بشردوستانه است، تشکر می کنیم.

رفتار دوستانه عربستان با اتباع ایرانی و روند روان انتقال با استقبال شدید شهروندانی که در سودان گرفتار شده بودند، روبرو شد.

یک شهروند ایرانی گفت: افراد زیادی در بندر سودان بودند، آنها مجبور بودند با هزاران نفر سر و کار داشته باشند، این روند بسیار سریع بود، ما به سرعت پاسپورت خود را دریافت کردیم.

یک ایرانی دیگر گفت: این عملیات شگفت انگیز بود و فراتر از همه انتظارات ما بود.

اتباع ایرانی از بندر جده به پایگاه هوایی ملک عبدالله منتقل شدند و در آنجا هیئت نظامی عربستان سعودی آنها را با گل بدرقه کرد که پیام هایی مبنی بر شتاب بیشتر برای نزدیک شدن دو کشور مسلمان در خود داشت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز از همکاری دولت‌های عربستان و سودان برای به ثمر نشستن انتقال اتباع ایرانی و بازگشت آنها به کشور قدردانی کرد

پربیننده ترین خبرها