ترکیه بزرگترین نیروگاه برقی خورشیدی اروپا را افتتاح کرد

ترکیه بزرگترین نیروگاه برقی خورشیدی اروپا را افتتاح کرد
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402 - 10:32

هم اکنون ۲۰ درصد از برق ترکیه از طریق نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و ۳۰ درصد از برق کشور از طریق نیروگاه‌های آبی تامین می‌شود.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش وب‌سایت روزنامه دیلی صباح، ترکیه بزرگترین نیروگاه برقی خورشیدی اروپا را با توان تولید هزار و ۳۵۰ مگاوات برق افتتاح کرد.
افتتاح این پروژه عظیم، یک هفته پس از سوخت‌گذاری اولین نیروگاه اتمی ترکیه انجام می‌شود.
در توسعه نیروگاه خورشیدی جدید، ۳.۲ میلیون پانل خورشیدی نصب شده و برق تولیدی آن، مصرف ۲ میلیون شهروند را تضمین می‌کند. این نیروگاه، سالانه ۴۵۰ میلیون دلار در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی و از انتشار سالانه ۱.۵ میلیون تن گازهای گلخانه‌ای جلوگیری خواهد کرد.
سرمایه‌گذاری این پروژه توسط یک شرکت مشترک میان ترکیه و امارات در شهر قونیه انجام شد و بهره‌برداری آن طی کمتر از سه سال به پایان رسید.
هم اکنون ۲۰ درصد از برق ترکیه از طریق نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و ۳۰ درصد از برق کشور از طریق نیروگاه‌های آبی تامین می‌شود. باقیمانده برق تولیدی این کشور از نیروگاه‌های حرارتی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، تامین می‌شود.
ترکیه در نظر دارد در سال جاری میلادی هزار مگاوات نیروگاه جدید خورشیدی و بادی نیز به تولید برق خود اضافه کند تا در مجموع، ظرفیت تولید انرژی‌های بادی و خورشیدی کشور به بیش از ۲۲ هزار مگاوات برسد.

پربیننده ترین خبرها