اردن: سوریه رای کافی برای بازگشت به اتحادیه عرب را دارد

اردن: سوریه رای کافی برای بازگشت به اتحادیه عرب را دارد
جمعه 15 ارديبهشت 1402 - 14:59

وزیر امور خارجه اردن ضمن تاکید بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، تاکید کرد که دمشق هم‌اکنون رای کافی اعضا برای بازگشت به این اتحادیه را دارد.

العالم - اردن

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه سوریه به زودی به اتحادیه کشورهای عربی بازخواهد گشت، تاکید کرد که همه کشورهای عربی در لزوم پایان دادن به بحران سوریه هم‌نظر هستند و اختلاف‌نظرها به روش این بازگشت برمی‌گردد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، الصفدی در مصاحبه ای با شبکه آمریکایی «سی ان ان» با بیان اینکه همگان می‌دانند موفقیت این روند سیاسی مستلزم مشارکت جامعه جهانی و دولت دمشق برای مقابله با چالش‌های بحران است، تاکید کرد: او از دیدگاه عربی به موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نگاه می‌کند.

وی با توضیح این که «سوریه از میان ۲۲ عضو اتحادیه عرب، رای کافی برای بازپس‌گیری کرسی خود دارد»، افزود: بازگشت دمشق به اتحادیه کشورهای عربی اتفاق خواهد افتاد. این از نظر نمادین مهم خواهد بود، اما فقط یک شروع بسیار ساده برای فرآیندی است که با توجه به پیچیدگی‌های بحران پس از ۱۲سال درگیری، بسیار طولانی، دشوار و چالش برانگیز خواهد بود.

الصفدی در پایان خاطرنشان کرد: «تمایل سوریه برای دستیابی به پیشرفت واقعی در حل و فصل مناقشه به این کشور کمک می‌کند تا حمایت عربی تاثیرگذار را برای فشار برای پایان نهایی تحریم‌های غرب، که مانع بزرگی در جهت آغاز تلاش‌ها برای بازسازی این کشور هستند، جلب کند».

به گزارش فارس، عمان اوایل ماه می میزبان مذاکرات منطقه‌ای با حضور سوریه بود و الصفدی بعد از آن نشست تاکید کرده بودکه این مذاکرات گامی در مسیر درست پایان دادن به انزوای سیاسی این کشور جنگ زده و بازگرداندن دمشق به صفوف کشورهای عربی است.

پربیننده ترین خبرها