عصبانیت دیپلمات آمریکایی از حمایت روسیه از سوریه در حملات ادعایی شیمیایی

عصبانیت دیپلمات آمریکایی از حمایت روسیه از سوریه در حملات ادعایی شیمیایی
سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 - 01:59

معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل از حمایت روسیه از دولت بشار اسد درباره ادعاها در خصوص حملات شیمیایی از سوی سوریه، عصبانی شد و مدعی شد: اقدامات روسیه مشنور سازمان ملل را تضعیف می کند.

العالم-آمریکا

رابرت وود، معاون سفیرآمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره پرونده شیمیایی سوریه افزود: حکومت سوریه به مخالفت با فعالیت تیم ارزیابی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ادامه می دهد. تیم ارزیابی در حال حاضر تنها می تواند فعالیت های محدودی در داخل سوریه انجام دهد که به طور قطع اثربخشی بازدیدهای آن را تضعیف می کند.

دیپلمات آمریکایی مدعی شد: روسیه به صورت بیشرمانه از رفتار جنگ طلبانه سوریه حمایت می کند و این حمایت به حکومت بشار اسد توانایی می دهد و مردم سوریه را با چشم انداز حملات شیمیایی بیشتر مواجه می کند.

معاون سفیر آمریکا ادامه داد: روسیه به جای درخواست برای اجرای کامل قطعنامه ۲۱۱۸، که روسیه در ابتدا از آن حمایت می کرد، حمله به اعتبار سازمان منع سلاح های شیمیایی را انتخاب کرده و منشور سازمان ملل را با این اقدامات تضعیف می کند.

رابرت وود اضافه کرد: آمریکا به شدت حکومت اسد را به دلیل استفاده مکرر از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان سوری از جمله در دوما در ۷ آوریل ۲۰۱۸ محکوم می کند.

وی گفت: ما بار دیگر از حکومت سوریه می خواهیم که اعلامیه های کنوانسیون تسلیحات شیمیایی خود را اصلاح کند و آنها را دقیق و کامل کند و دسترسی بلامانع به کارکنان سازمان منع سلاح های شیمیایی را همانطور که در قطعنامه ۲۱۱۸ شورای امنیت سازمان ملل اعلام شده است، فراهم کند.

مدیر کل سازمان منع تسلیحات شیمیایی بهمن ماه سال گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل، سوریه را متهم کرد که یک بالگرد ارتش این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی ، دو سیلندر سلاح شیمیایی را بر روی جمعیت شهر دوما در استان ریف دمشق پرتاب کرده است.

به گزارش ایرنا، فرناندو آریاس مدیرکل سازمان منع تسلیحات شیمیایی گزارشی در خصوص حمله شیمیایی در دوما و اسناد مربوط به آن را در شورای امنیت به اشتراک گذاشت.

دوما مهم ترین شهر استان ریف دمشق سوریه است که مرکز اداری آن نیز محسوب می شود. این شهر که تا پیش از حوادث سوریه در سال ۲۰۱۱ بیش ۱۱۰ هزار نفر جمعیت داشت، در ۹ کیلومتری پایتخت سوریه واقع است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها