دبیرکل سازمان ملل کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد و از طرفین خواستار خویشتنداری شد

دبیرکل سازمان ملل کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد و از طرفین خواستار خویشتنداری شد
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1402 - 07:58

در مجموع 20 فلسطینی، از جمله دست‌کم پنج زن و پنج کودک از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی پیش از بامداد روز سه‌شنبه به شهادت رسیده اند.

العالم _ فلسطین

به نقل از رویترز، فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل گفت آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان کشتار غیرنظامیان در غزه را «غیرقابل قبول» خواند و از طرفین خواست خشونت‌ها «فوراً متوقف شود» و همه طرف‌ها حداکثر خویشتنداری را اعمال کنند.
رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه برای دومین روز به اهداف گروه‌های مقاومت و جهاد اسلامی در غزه حمله کرد و آنها نیز صدها راکت را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند و آژیرهای خطر حتی در تل‌آویو به صدا درآمد. این در حالی است که مصر تلاش‌ها برای میانجیگری به منظور پایان دادن به درگیری‌ها را آغاز کرده است.
15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه پشت درهای بسته درباره آخرین تحولات مرتبط با این بحران تشکیل جلسه دادند.
مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی پیش از بامداد روز سه‌شنبه، در مجموع 20 فلسطینی از جمله دست‌کم پنج زن و پنج کودک و همچنین سه فرمانده ارشد جهاد اسلامی و چهار مرد مسلح به شهادت رسیده اند.
فرحان حق در این خصوص گفت: «اسرائیل باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، از جمله استفاده متناسب از زور و اتخاذ تمام اقدامات احتیاطی ممکن برای حفظ (جان) غیرنظامیان و اموال غیرنظامیان در اجرای عملیات نظامی، پایبند باشد».
فرحان حق بدون اشاره به حقوق مسلم فلسطینیان برای دفاع از خود، گفت گوترش همچنین پرتاب بی‌رویه موشک از غزه به سوی مناطق اسرائیلی را محکوم می‌کند و این اقدام ناقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.
در بیانیه معاون سخنگوی سازمان ملل متحد آمده است: «دبیر کل از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهد تا بالاترین سطح از خویشتنداری را به کار گیرند و برای توقف فوری خصومت‌ها تلاش کنند».

پربیننده ترین خبرها