گزارش خبرنگار العالم از وقوع تقلب در انتخابات موریتانی

گزارش خبرنگار العالم از وقوع تقلب در انتخابات موریتانی
يکشنبه 24 ارديبهشت 1402 - 18:43

درهای مراکز رای گیری موریتانی پس از پایان رای گیری در سراسر کشور در انتخابات پارلمانی، منطقه ای و شهرداری ها در حالی بسته شد، که احزاب مخالف نبست به روند انتخابات و تقلب گلایه کرده اند.

العالم آفریقا

بنابر این گزارش ، احزاب مخالف و احزاب اکثریت با انتقاد از روند انتخابات، از بروز تخلفات و تقلب در آن سخن گفته اند.

موریتانیایی ها پس از پانزده روز تبلیغات انتخاباتی به پای صندوق های رای رفتند تا رای خود را به صندوق بیندازند و نمایندگان خود را در پارلمان، شهرداری ها و شوراهای منطقه ای انتخاب کنند.

رئیس‌جمهور موریتانی از کسانی که در فهرست‌های انتخاباتی ثبت‌نام کرده‌اند خواست تا در انتخاب نامزدها وجدان خود را قاضی کنند.

موریتانی

ولد شیخ الغزوانی، رئیس جمهور موریتانی گفت: سیاستمداران در روزهای گذشته در رسانه ها حرف خود را زدند و اکنون با رای دادن شهروندان در انتخابات منتظر نتیجه مشارکت مردم هستیم.

الشیخانی ولد بیبه، مدیر ستاد انتخاباتی حزب مخالف تواصل نیز گفت : « مدیریت فراکسیون ملی مستقل انتخابات، شکست بی‌سابقه ای خورده و افزون بر نبود برگه‌های رأی‌دهی و بسته شدن تعدادی از دفاتر به دلیل نیامدن تیم‌ها و روسای دفاتر، تخلفات و تقلب‌های گسترده ای صورت گرفته است.

احزاب اکثریت نیز تخلفات انتخاباتی را محکوم و تاکید کردند که در روند انتخابات دستکاری آشکار صورت گرفته است.

بیست و پنج حزب در این انتخابات برای شش لیست، از جمله فهرست به روز شده برای جوانان و شامل نمایندگان افراد با نیازهای ویژه، رقابت کردند.

در همان ساعات اولیه، کاستی ها یا به قول اپوزیسیون تخلفات آشکار به نظر می رسید این وضعیت خبر از یک درگیری سیاسی داغ در آینده سیاسی این کشور می دهد.

انتخابات موریتانی دیروز (شنبه) برگزار شده است و قرار است تا بعد از ظهر امروز به وقت محلی نتایج آن نیز اعلام شوذ.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها